Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettfinkar
Läst 11093 ggr
[akumas7]
1

Olika finkar

Hej Hej

Jag provar att lägga till ett till inläg deta kanske blir bätre en den föra. Jag tar dock bort frågan om undulater då jag redan fåt bra svar på det ;)

Jag undrar vilka finkar som passar ihop jag kommer att skriva några sorter jag är intresserad av och ni får gärn ge svar på vad ni tycker. Jag har en bur på 45x75x90cm.

Papegojamediner 'alla sorter'
Gouldsamadiner
Auroraastrild
Tigerfink
Fjärilsfinkar
Amarant
Skatfink 'mindre'
Cresed Fink
Guldbröstad astrild
Kanariefågel
Ådelsångare
Diamantfink
Sävastrild
Bandfink
Zebrafink
Risfågel
Måsfink

Andrafåglar som får plats i buren är
Undulater
Katarinaparakit
Citronparakit
Turkosparakit
Dvärgpapegojor
Sparvpapegojor

Jag tänker bygga en stor inomhusvoljär så därför blir jag glad om ni talar om alla som kan dela bur då jag gärna vill ha olika fåglar att titta på :)

Alla fåglar kommer att få triflygga inne i min lägenhet :)

Hällsningar

fishgirl
1

Gouldsamadiner, Zebrafinkar och Risfågel har jag sett tillsammans i en djuraffär även kanariefågel och sebrafink.

Men jag tror alla småfåglar kan vara tillsammans :) Fast kanske inte papegojarterna… som dvärgpappegoja och undulat. Men vad vet jag. Det kanske går att ha undulater tillsammans med kanariefåglar ;)

Min kompis har haft zebrafinkar, två vita, och de förökade sig väldigt. hon hade haft dem några år och sedan helt plötsligt hade de ägg. Och sedan efter den gången gick det i ett. Tillslut hade de över 20 fåglar och hade fått skaffa en till bur. de fick ca. 3 ungar åt gången så efter kanske ett halvt år eller kanske mer 1 år hade de blivit från 2 till över 20 fåglar.

Ingen av avkomman var vita utan de hade den vanliga zebrafinkfärgen. Så om detta inte va något undantag så skulle jag säga att om man köper zebrafinkar borde man först se om det finns några som vill ta emot några fåglar eller om man har tillreckligt med plats för så många.

Tyvärr så rymde alla när de hade rest bort och dem som passade skulle städa buren :( Dem saknar dem fortfarande. lite sorgligt

drutten2
0

Sparvpapegojor ska kan man inte ha ihop med några av dem andra arterna, då de är kännda för att vara agresiva. Undulater och dvärgisar är nog inte att rekommedera att ha ihop med de mindra, då även de kan vara lite ettriga.