Finkar eller Undulater
Hej Hej.
Jag såg några fantastiskt vakra undulater idag, den hade ljusa färger men den var riktigt färgglad i alla fall. Typ som en regnbåga fast mer åt det gröna hålet och väldigt ljusa färger. Sedan sat det en till med sama färger bredvid men mycket mörkare färger. Jag älskade dom och blev så sugen på att köpa dessa, men vet inte hur det är att ha just undulater + att jag bor i en 1:a.
Igentligen hade jag bästemt mig för att i dena buren bara ha en massa finkar och dessa kanske passar bätre på mitt utryme men det finns inte så mycket färgglada finkar utom Gouldsamadiner. Men det blir någ ett par sådana men är även intresserad av sävastrilder men vet inte hur bra de funkar ihop. Eller om ni kan ge flera förslag på finkar som har lite mer fägr och som passar tillsamans.
Om jag har finkar har jag givetvis inte undulater, jag tror nog mer på finkarna så ge mig råd om dom :)
Hällsningar
Varför kan du inte ha undulater i en etta? Bor i en etta med två undulater och två nymfkakaduor:)
Hälsningar
Fredrika
Hur stor bur har du?
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
burmåten är 45x75x90cm har jag för mig
har tyvär inget att mätta med men jag tror att de sa dessa måt i djuraffären :)
Den är ganska stor 'tycker jag' ;)
OK, tack. Jag har hört av flera som har finkar att långsidan på buren helst bör vara minst en meter för de gillar att flyga. Vet inte om det funkar att ha finkar fritt flygande i bostaden. Hoppas du får svar av de som har finkar.
Undulater behöver iaf få flyga fritt utanför buren några timmar per dag.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se