Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettburar-och-tillbehör
Läst 1638 ggr
Smullis
0

Förvildade av bur

Har funderat på att kanske köpa fåglar, antingen två Dvärgpapegojor eller två Nymfkakaduor. Bara två. Har en rätt stor bur hemma, 4kvm och ca 2,2 meter hög. Undrar om de kan bli "förvildade" av att ha en så stor bur helt för sig själva. Och om de blir det, kan man då ha en mindre bur i den stora buren eller dela av buren så att de får bo på ett mindre ställe? Eller kan de bo i den buren utan att bli minsta lilla förvildade?

Tack!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Mymlan
0

Varför skulle de bli förvildade i bur? allt hänger ju på HUR mkt tid du lägger ner på dem..

Du tränar dem för bli tama, du kan klicker träna med dem sedan..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Smullis
0

#1 Jag vet inte. Vissa djur blir det och vill hellre stanna i buren med sin kompis än komma ut till matte.

Okej, vad bra! Tack! :)

Minoth
0

Det kan ALDRIG bli för stort för en fågel elelr något djur. Speciellt inte fåglar. 4kvm är alldeles lagom.  Är du med dom flera timmar om dagen och tränar dom så blir dom lika tama ändå. 

Men jag hade inte skaffat dvärgar. Skaffa nymfer! DOM ÄR BÄST! En lite större fågel som oftast blir hur sällskapliga och gulliga som helst.

men din bur hade inget tak va? elelr hade de de? För du kommer ju behöva UV lampa över buren som dom inte kommer åt någonting på. Sladd osv.  så de måste finnas tak .

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Smullis
0

#3 Bra!:D

Jo buren har ett tak :) Sen är det typ 30-40 cm kvar tills det riktiga taket kommer, så en UV lampa får nog plats. Vet du om den måste täcka hela burtaket eller bara en del? Och så har jag hört att UV ljus är farligt för människor..? Är de det? :O

kallepudas
0

Du ska helst ha så att det inte är uv-ljus över hela buren..fåglarna ska ju kunna komma undan ljuset om dom vill.

Nej det är inte farligt för människor…däremot ska du ju ha rätt uv-rör…inte sådana man har till reptiler utan till fågel.

Smullis
0

#5 Okej! Bra, tack ;)

kallepudas
0

Användaren som skrev inlägg #3 Byggde en fin voljär till sina fåglar….kolla in det bygget för tips & du kan nog få bra tips om lyse där.

Smullis
0

#7 Ska kika på det nu :)

Frosstis
0

Visa en bild på buren för dem Tungan ute

Smullis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gammal bild!