Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettburar-och-tillbehör
Läst 2650 ggr
[kallepudas]
2

Burbygge Del 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då byggs bur nr 2

I aluminiumprofiler 25X25X1,5 med nät 19X19MM trådtjocklek 1,0 som är varmgalvat.

Buren blir exakt som bur 1….160X88X70 CM    Längd/Höjd/Djup

[kallepudas]
1

Burens delar till baksida & gavlar tillsågade innan montering.

[kallepudas]
2

Buren har fått nät monterat på baksidan & taket….

[kallepudas]
2

Buren ståendes på högkant….det som återstår är att fästa nät på gavlarna & skruva fast den färdiga bottenplåten.

[kallepudas]
1

Delarna tillluckorna färdigsågade & ska nu monteras ihop för att sedan få gångjärn & lås…sen monteras på buren och då är bur nr. 2 klar Glad

[kallepudas]
2

Så här blev det när bur 1 & 2 var klara…….nu ska bur 3 byggas…en likadan till! Glad

[kallepudas]
1

en bild till på hur det ser ut fast med lite saker i buren & burens 2 invånare på plats oxå.

[kallepudas]
2

en av dom två invånarna i bur 2…..

[kallepudas]
1

Då var detta bygge över,visserligen en bur kvar att bygga men den byggs ju på samma sätt som dom andra två.Det var en hel del mätandes & sågande och så klippa nät så man riktigt känner att man har ett par händer…Tungan ute Nya sittpinnar ska införskaffas från skogen så jag får besöka en kompis & fixa hem lite fina björkgrenar. Undulaterna väntar på sitt blåbärsris för dom älskar när jag händer in nyduschat blåbärsris med blåbär på….THE END!

[Stripez]
0

Riktigt fina byggen! Skrattande Guud vad jag längtar till att skaffa duvor!

[kallepudas]
1

#9 Tackar…ja det blev riktigt bra.Återstår en liten ställning som ska vara cirka 30cm hög så den nedre buren kommer upp lite grann & skvättskydd där maten hänger.

[Stripez]
0

#10 Låter som en bra idé Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer