Äntligen!! :D
Äntligen har min vackra katarinaparakit gått ut ur buren :D :D Just nu sitter han tillsammans med nymfen ovanpå buren och äter en liten hirskolvsbit som vi hade lagt där medan vi rengjorde buren :P
När han först gick ut trodde jag han skulle börja flyga runt och få lite panik men han bara lunkade upp på taket i lagom takt :P haha <3 Det var väl på tiden att han kom ut och lagom tills hans flickvän kommer så han hinner vänja sig vid rummet :D :D
Grattis - vad roligt :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Va kul, grattis!
Stort grattis!
Har ni något tips på hur man skulle kunna skydda honom från att flyga in i saker? Som tur var "kraschade" han inte igår men han flög in med en LITEN duns i trappen :/ (Jag har kollat på honom jättenoga och han är hel och fin precis som vanligt)
Tack! :)
Det enda jag kommer på är några lekträd med sparsamt med leksaker så att det blir lätt att landa.
http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterlektrad.html
Sedan är det ju så att övning ger färdighet och han kanske är ovan att flyga nu?
Hoppas du får fler svar.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Tack! Ja, asså flygtekniken har han så det räcker men han har bara flugit i rummet två gånger så är det att han kanske bara behöver tid att "utforska" rummet så han vet vart han ska svänga och sånt? Tack för tipset :)