Nya bilder på Remus!
Såå fin han är!
Meen kära nån så långa klor han har, dem får du nog ta att klippa.
#3 Alla säger att han har så långa klor! Men pulpan går så långt ut! Så finns inte mycket jag kan göra… 
Det där ser inte bra ut. hämta potatismjöl och klipp dom! Han kommer få jätteproblem med fötterna annars. Pulpar kommer dra sig tillbaka. Det är lika bra. Om du har problem måste du boka till så vetrinär kan klippa dom,
SE TILL ATT GÖRA DET!! skjut inte upp det…
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
bläddra på sidan så ser du under KLOR hur man klipper. Pulpan växer aldrig så långt som din gojas klor. så de är bara att klippa
Jag har redan klippt i pulpan ett antal ggr just för att den går så långt ut. och det är inte kul. Men jag tar mig an och klipper dom någon mm imorrn, och fortsätter sedan att klippa lite varannan dag, så drar pulpan förhoppningsvis sig tillbaka lite.
knepigt att pulpan går så långt ut :/
Ja då kan de ju vara ett alternativ att klippa lite varje vecka! Förstår dig att de är jobbigt när den är så lång,
Gud vad fin han är :D
bara älskar kakarikis!
jag har samma problemen med klorna fast på ett marsvin. Dem ser förlånga ut men går inte att klippa mer pga pulpan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dom måste kunna stå och sitta på pinne utan att tårna böjer sig så. Har man problem får man faktiskt gå till en vetrinär, även för marsvin!
Dom kan fixa det.. Djuren mår inte bra av långa klor. Det säger sig själv
#10 Beror på hur mycket förlånga med. Vad skulle en veterinär kunna göra mer än vad man gör hemma?
Mitt marsvin har inte alldeles förlånga men lite över normalt.
Fåglar ska dock ha lite längre klor just för att dem ska kunna sitta på grenar ordentligt osv
Kakarikin på bilden har alldeles för långa klor. Jag har två morhuvade papegojor själv..
Det ser man på tårna som böjer sig onormalt.
Men annars är kakarikin super fin! Gillar kakarikis jättemycket :)
#12 Jag har inte sagt att den inte har det?
Menade att, kan man inte klippa mer så går det inte, en veterinär kan ju inte göra mer.
Har själv fött upp några få kakriki, mamma har nämligen kakarikis :)
Här är en bild på hur fåglarnas klor ska se ut
okej! trodde du menade att klorna skulle vara så långa :P haha sorry
#15 Haha nej inte så långa :D
#9 Tack så mycket!
#14 Nej, ska dom verkligen vara så korta!
Ush, känner mig hemsk nu ju.. Men det blöder som sjutton om jag klipper mer!
Kan iförsej ha en skål med potatismjöl redo, men det gör ju ont på stackarn också..
Nej usch då ska du inte klippa om det gör ont! :( Ring kanske en vet och fråga om dom kan göra något? om dom inte kan får du ju bara fortsätta klippa millimeter efter milimeter :/
Jag ska absolut ringa och rådfråga imorrn, så får vi se vad dom säger.. Tror dock inte dom kan göra så mycket mer än vad jag kan göra här hemma.
Söva tror jag inte man kan göra med fåglar.. ? Vet att det är väldigt riskabelt på råttor nämligen.
Söva är inga problem alls på fåglar och det gör man om man tar blodprov osv. Det är väldigt små risker med nedsövning. Mina sövs ner varje år i samband med årlig hälsoundersökning
#20 Jaha okej, det visste jag inte (: