S bur
Har en rätt stor bur som bara står. Själv haft undulater, finkar, nymfkakadua och ekorrar i det( inte samtidigt ;-)
Den går att dela av på mitten till två delar. Hela taket är två stora luckor när man vill inreda med grenar osv.
Två stora lådor till botten. Dessa går att dra ut och de har en högre kant som håller lite mer skräp inne i buren.
2 luckor fram.
Kan inte exakta mått. Men den var ca 2 m lånd 1½m hög, 1cm djup (obs ej exakta mått bara ungefär)
Den är inte behandlad och gallret ska vara gift fritt.
Med denna bur kan en kartong med lite fågel saker ingå om man vill. Matskålar, sitpinnar, vatten bad och några leksaker.
Buren står i dagsläget inmosad i mitt förråd.
OBS skruvarna är dåliga. Behövs nya. vanliga billiga från affären. Ena luckan fram behöver ses över lite. Kanske byta låset.
Buren är hel i övrigt.
Finns att hämta i västerås.
1000:- kan disk vid snabb affär.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det var verkligen en fin bur! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja den ser rätt bra ut och väldigt praktisk. Rätt lätt att hålla ren. enkel att inreda. Bäst av allt är ju att den ger en bra rörelsemöjlighet för fåglar.
Själv inte riktigt haft platsen att ha den i lghten sedan jag flyttade till mindre.
Finns den fortfarande kvar? Och 1 cm djup är det väl ändå inte, det måste väl ha blivit fel.
Hahaha… nej 1m ska det stå.
Jo den är kvar, men lite osäker om alla delar finns. Tror att jag bestulit ett av taken från dess gångjärn
#4 Okej, för jag letar chinchillabur och är lite intresserad av denna. Fast är intresserad av en annan också så jag får se hur mycket den kostar.
Jag är på jobbet nu under 14 timmar. Hemma runt 23. Ska kika på hur alla delarna ser ut nu och hur komplett allt är med gångjärn etc.
Är det lite fix som behövs så är priset snabbt nedsatt rätt mycket. Vilket jag tror det är. Ett lås behöver bytas på en av dörrarna fram. Kan vara nån mer. Samt hur locken ser ut och avdelnings skivan.
Haft min kompis alla burar i mitt föråd som verkligen har mosats in. Nu är de flesta borta och jag kan komma åt och kika på voljären, se hur den ser ut nu.
#6 Okej, kan man få bara halva som det står där uppe? För annars blir det lite trångt här hemma.
Ne det är en stor bur, går att dela av på mitten så man får två delar. Inte två burar tyvärr.
#8 Okej, men säg till när du har kollat så att allt sitter som det ska.