Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2294 ggr
artema
2011-09-17 22:44
0

Vilken?

I början av sommaren, närmare bestämt den tionde juni - gick min drygt ettårige kakarikihona bort. Sänkte början av sommaren ganska rejält och jag kände att jag vill vänta någon månad innan jag ens funderade på att skaffa nya. Nu är jag här, i september, och känner att jag redo att ta mig an nya små liv.

Så då börjar ju funderingarna om vilken?

Egentligen har jag bara två krav:

Jag bor i en relativt lyhörd lägenhet, så en operasångare kan jag inte ta mig an. Dessutom vill jag gärna att den är relativt lätttämjd och lättskött (hur lätta dom nu blir..), rent spontant - vad skulle ni rekommendera?

Har funderat lite på att lessons, vad har ni för erfarenhet av dessa?

Amalia.wahlström
2011-09-18 09:04
0

Jag har Katarinaparakit och en nymfkakadua och katarinaparakiten är betydligt tystare och skräpar mindre än nymfen :P

Jag har inte fått honom helt tam än men jag har bara haft honom i några månader.

Nymfen och katarinaparakiten har blivit jättebra vänner :)

Hoppas du hittar någon som du gillar :D

Marizia
2011-09-18 09:27
1

Undulater skulle jag tipsa på, har 2 st mina är jätte tama, och vi bor i en lägenhet och dom funkar har haft dom i 10 månader nu.

Dom låter lite då och då, men inte så högt tycker inte jag iallafall.

Det finns vissa undulater som är tysta…funderar du på att skaffa tycker jag att du ska te emot ett par från omplacering som behöver ett nytt hem, eller t.ex från blocket där kryllar det om fåglar som behöver ett nytt hem.

Mhv/MariziaSkrattande