Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2092 ggr
Krille12
2011-08-08 21:12
0

Akut!

En som har duvor (han har dom i ett duv hus utomhus) fick 2 egg och mamman ruvar dom inte tack vare att pappan sorligt nog dog. Hon la dom en vecka sen och enligt han ruvar hon inte eggen, dom har varit der en vecka nu jag tog hem dom idag och jag undrar om det finns minsta lilla chans att dom lever. Eftersom jag e i Makedonien nu e det veldigt varmt hjelper det lite, vill verkligen att dom ska leva.

Medarbetare på Vetenskap.

[E-R-I-C-A]
2011-08-09 19:28
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske du borde höra med en veterinär?

Risken finns ju att dom har dött men chansen finns ju att dom lever. Mejla/ring en veterinär och fråga dom :)

Krille12
2011-08-09 19:31
0

Ok, jag ska kolla.

[E-R-I-C-A]
2011-08-09 19:37
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad bra! I området du bor i kanske det finns veterinär du redan känner till? Annars kan du ju Googla fram dom närmsta klinikerna samt uppgifter. Berätta gärna sedan vad veterinären trodde om det :)

Eftersom du bor där det är varmt kanske dom lever!

dunboll
2011-08-12 00:09
0

Hej på dig!

Tyvärr tror jag inte de kommer att bli något av de äggen. Sen kan det ju vara så att äggen inte ens är befruktade. Par fåglar kan lägga ägg, men det händer ofta att honan lägger ägg men att det inte har blivit befruktade av hanen.

Men skulle de vara befruktade så måste man ha speciella värmelampor m.m för att så de att utvecklas.

Men jag tror inte det blir några duvor av dessa ägg.

Mvh Carina

Krille12
2011-08-13 20:17
0

Det var syndGråter