Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettbeteende-och-lek
Läst 2846 ggr
Alwyn
2011-07-24 21:41
0

Marknadsundersökning

Jag kommer att starta ett företag som producerar djurartiklar och mer info om detta kommer senare.
Vill ni läsa mer nu om vad jag kommer att göra så kolla gärna på hemsidan www.moogles.se
Jag vore jätte tacksam om ni ville ta en stund till att svara på några frågor. Tycker ni att det är för personligt får ni gärna skicka svaren i ett Pm. Denna undersökning syftar till att kunna möta kundernas önskemål.

1. Vad tycker din/dina fåglar om att göra?
  2. Vilka leksaker gillar de extra mycket?
  3. Vilka leksaker tycker de inte alls om?
  4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
  5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
  6. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
  7. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
  8. Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )
  9. Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
  10. Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?

Tusen tack för ditt svar!

[marizia]
2011-07-25 08:25
0
  1. Vad tycker din/dina fåglar om att göra?Äta,leka,pussas och busa.
  2. Vilka leksaker gillar de extra mycket?Leksaker med plingor som dom kan dra i så att det låter.
  3. Vilka leksaker tycker de inte alls om?ingen, dom tycker om alla.
  4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till5=mindre viktigt. 1.det beror på, om det gäller mat till djuret så ska det var i god kavlitè och inte sån lösvikts mat i djuraffären.
  5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför? ja det finns leksaker som jag undviker och det är leksaker med kösa trådar som hänger lite överallt.
  6. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material? Ja visst bara den inte har en massa trådar som häner överallt.
  7. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan? Nej tyvärr inte.
  8. Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )nej det vet jag inte, och googlade inte ;)
  9. Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden? icke vet ja.
  10. Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag? Ja

PS:Mina husdjur är: Undulater som du ser på min visningsbild ;)

Hoppas att svaren var till hjälp.

Mhv/Marizia;)

Alwyn
2011-07-25 09:44
0

Tack Marizia, ang nr 10…vad är det du tycker saknas på marknaden? Glad

[marizia]
2011-07-25 11:34
1

Varsegod, ang nr 10, jag tycker att det fattas lagliga burar i många djuraffären. Glad

Amalia.wahlström
2011-07-25 20:13
0
  1. Vad tycker din/dina fåglar om att göra?Hänga upp och ner i burtaket och kela.
  2. Vilka leksaker gillar de extra mycket? Repgunga
  3. Vilka leksaker tycker de inte alls om?Finns nästan ingen de inte gillar.
  4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur?  Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till5=mindre viktigt1 När det gäller maten ska det vara av god kvalite och inte sån där lösvikt som man kan köpa i djuraffärer, 2 Leksaker ska vara i rätt storlek och det ska vara säkert så att de inte kan fastna på något sätt.
  5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför? Nej.
  6. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material? Det beror på hur bra kvalite den har och hur den är gjord.
  7. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan? Ja men bara lite.
  8. Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang?Nej Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) ).
  9. Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
  10. Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag? Fler lagliga burar och på de burar som inte har de lagliga måtten ska det stå eller visas på något sätt att de kan användas som transportburar.

Mina husdjur är en nymfparakit, en katarinaparakit och en hund. Men hunden har jag inte beskrivit här. :P

redan
2011-07-26 07:50
0

1.Vad tycker din/dina fåglar om att göra? Gnaga, bada/ ducha, flyga, leta mat, lära sig trix och få godis,

2.Vilka leksaker gillar de extra mycket? De som går att ha sönder, fodergömmor, de som skrammlar / plingar,

3.Vilka leksaker tycker de inte alls om? de de har haft ett tag,

4.Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt
djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.

1 om det är en fodergömma, måste den hålla. materialet ska vara "giftfritt", spännet / haken / fästanordningen  ska vara bra, ska ev gå att diska,

3 priset

5 färgen

5.Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du
undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför? rep / snören leksaker ges bara under uppsikt, de som går sönder efter 5 min (typ bra leksak men fästet går söner eller ringen längst ner som håller ihop den lossnar.)

6.Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en
djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga
material? ja och nej, beror på

7.Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan? ja

8.Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang?
Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) ) ja

9.Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett
behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden? ja

10.Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag? Fler fodergömmor, bättre böcker på svenska för nybörjare,

jag har fyra stora papegojor, en dvärgpapegoja och en flock undulater hemma. Jag har även jobbat djuraffär, och har haft möjlighet att prova de flesta leksakerna på massor av arter. Folk missar ibland att även andra djurs leksaker funkar bra till fåglar.

mvh

Alwyn
2011-07-26 23:16
0

Tack så mycket Amalia och Redan!

Sweelin
2011-07-27 21:13
0

Kan svara för mina förra undulater:

1. Vad tycker din/dina fåglar om att göra?
  2. Dom älskade att gnaga i saker!

Vilka leksaker gillar de extra mycket?

Dom gillade en dubbelgunga med en spegel i mitten, dom satt alltid på den. Samt sin stora gren i rummet.

1. Vilka leksaker tycker de inte alls om?

Jag vet inte riktigt

1. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till5=mindre viktigt.

1:a är nog maten, vill att dom ska få tillräckligt av det dom behöver!

2:a Stora och lagliga burar.

3:a Leksaker och burtillbehör

4:a Olika slags godis och kosttillskott, även för häckande undulater

5:a Ingen aning! Men bort med sandpapper å grejs!

(Har man en bra bur och mat så tycker jag det är roligast att kolla på nya leksaker, burtillbehör och godis)

1. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?

Går inte efter märke, utan går på kvalitéten när jag väl står där. MEn undviker att köpa lösviktsmat.

1. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?

Just nu är jag ju en student och har inte så mycker pengar, men om jag jobbade så självklart!

1. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?

Nej tyvärr inte

1. Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )

Jag tror att det är framställt på ett miljösnällt sätt eller kanske att varan är anpassad för djurets "vanliga" miljö?

1. Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?

2. Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?

Bra burar och bättre leksaker som inte är gjorda av plast. Kunnig personal…

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Alwyn
2011-07-28 12:47
0

Tack!