Behöver svar snabbt!
Nu är det så att vi har en nymfparakit som behöver en ny bur men har haft samma bur i 15 år!! Vi undrar om det är någon risk att han skulle dö om vi bytte bur nu eftersom han är så van vid sin gamla?
Snälla svara snabbt…
Mvh Amalia.
Nej det tror jag inte, ni kan ju börja med att sätta in hans gamla inredning i den nya buren, så han känner igen sig. 
Ok tack för det snabba svaret 
Mvh Amalia.
Nu kom jag på en sak, hans gamla vattenkopp och matskål kan man inte sätta in i en ny bur för de va "inbyggda" i själva buren men tror du att han kommer sluta äta och dricka bara för det? Förlåt att jag ställer så mycket frågor och låter som en helt okunnig fågelägare men jag vill bara vara säker med tanke på att han är ganska gammal också.
Mvh Amalia.
#3 Många fåglar brukar gilla lite nytt, men han är ju så pass gammal så kanske inte 
Tror inte det är något problem, han kommer nog utan problem kunna fortsätta att äta fast på annat ställe! Annars märker du ju om han inte äter och dricker. Men eftersom han är så pass gammal så se till att vatten och mat är lätt att komma åt 
Hellre att fråga än att vara osäker ^^
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Tror inte heller att det ska vara något problem, han hittar säkert maten ändå.
Nu sitter han i den nya buren och är gladare än någonsin och vi har redan sett honom äta och dricka :D tack för allt. :)
Va härligt! 
Jätte bra 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3