Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettfinkar
Läst 3352 ggr
[Justie]
0

Hängiga zebrafinkar!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra två zebrafinkar har varit hängiga i snart två veckor. De sjunger och äter och dricker som vanligt, men sitter mycket stilla på pinnen och de har även börjat sitta på bursbotten. Man ser att de inte är helt som de brukar, deras ögon är inte så klara och vakna som de brukar vara heller.

Vad kan vara fel? Någon vitaminbrist, kalcium, något? Detta är våra första zebrafinkar och vi är inte så pålästa vad gäller deras sjukdomar och så. Hjääälp!

Starfall
0

Hej!

Det låter som att dom är sjuka på något sätt. Mitt råd är att ringa och boka en tid hos veterinären. Förhoppningsvis är det inget farligt men det låter lite oroväckande att dom sitter mest stilla. Jag har 5 zebrafinkar som inte kan sitta stilla. Dom hoppar runt/ flyger runt hela tiden och busar och har sig. Det kanske visserligen beror på att 3 av dom är ungfåglar, men ändå.. Det låter inte så bra att dina sitter mest stilla. Så mitt råd är som sagt att låta en veterinär kika på dom. Kanske är det en brist på något som du skriver och i så fall kan ju veterinären förhoppningsvis hjälpa till med detta.

Håller tummarna! Glad

[Justie]
0

#1 de blir väldigt stressade  när vi flyttar buren, så tror du det går bra om jag ringer och rådfrågar? Och sedan om veterinären tycker vi ska komma så gör vi det!