Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 7006 ggr
chininas
2

Katarinaparakiter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill med det här inlägget väcka intresse för den fantastiska fågelarten Katarinaparakiten.

Det är svalt intresse för Katarina ungar och jag kan inte riktigt förstå varför. Tror att kunskapen är för låg om denna underbara fågel.

Katarinorna är lågmälda, dammar lite och är lugna och busiga i sitt beteende. Snäll parakit som fungerar bra i mindre flock. Klättrar hellre än flyger och vill ha många grenar, gungor och lite leksaker att pyssla med. Dom sover helst i holk eller sovlådor.

Finns i många fina mutationer, men här i Sverige är det vanligast med grön, olivgrön, turkos, lutino, kobolt och mauve.

Det finns en del att läsa på min hemsida om arten: http://www.katarinaparakit.n.nu/

drutten2
0

De är verkligen underbart söta,Kyss

fick själv upp ögonen för denna söta papegojart för ett litet tag sedan.

Just nu har jag undulater och inte möjlighet (tyvärr) att ha fler burar då man helst inte (av vad jag förstår) ska ha dem ihop med undulater.

Meen om man flyttar till något större,

så ligger de på min önskelista. Glad

[marizia]
0

Jag tycker med om Katarinaparakiter, letade efter ett par men hitta inga Flört

[CruellaDeVil]
0

Håller helt med om katarinorna. Jag har själv fem stycken, varav en är från Chininas Glad

Helt underbara fåglar!

Amalia.wahlström
0

Jag håller också med ;) Jag har precis hittat en uppfödare med två ungar kvar i holken så dem ska jag köpa. Jag läste mycket om denna fågelart och desto mer man läste desto mer började man älska den :) <3