Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettburar-och-tillbehör
Läst 5644 ggr
Kalendula
0

Bygger fågelbur?

Någon som har tips om någon som bygger bra fågelburar?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Kalendula
0

Puttar!

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Sweelin
0

Prata med Aviendha här på iFokus för jag vet att hon har byggt en bur till sina nymfer och lagt upp en artikel här på iFokus om det Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Aviendha
0

Jo, jag byggde eget :) Det var faktiskt ganska så enkelt, det är ju inte en komplicerad design om man inte ger sig på några häftiga utsvävningar förstås :P (artikeln ligger nog inte här inne på burfåglar, och den gamla sajten är nedplockad nu men artikeln sade inte så mycket, mer inspiration för de som var i burbyggartankar)

Det man kanske ska tänka på lite mer än jag gjorde var nätet. En del menar att allt galvaniserat nät är livsfarligt för fåglarna, andra har sagt att det varmgalvade ska vara hyffsat okej. Det släpper ifrån sig tungmetaller som lagras i kroppen vilket inte är bra för dem, speciellt eftersom det hinner ackumuleras en del under den långa livslängd som fåglar faktiskt ändå har. Exakt vad som är sant när det kommer till nätet vågar jag inte svära på utan att kolla upp det närmare men du kan ju ha det i åtanke. Bäst vore ju om man kunde bygga i aluminiumprofiler eller dyl, men jag har för mig att du håller nymfkakaduor? Då känns det kanske lite overkill med tanke på att det snarare ser ut som fort knox med sådana :P

Jag vet att det ska ha funnits en kille som snickrade det mesta i fågelväg, Johan någonting.. Minns inte vart eller hur man får tag på honom, om jag kommer ihåg det sen idag när jag har mer tid så googlar jag och ser om jag hittar honom.

Kalendula
0

Angående nät så gör jag gärna fort knox, för det finns mycket katter i området där jag bor. Dessutom så vill jag ju göra buren så säker som möjligt för att inte katter ska kunna ta sig in eller till o med välta buren.