Fågelbur säljes.
Ska sälja min fågelbur som jag köpte från en kompis.
Märke: Okänt
Storlek (HxBxL): 95x60x120cm
Använd till: Har använt den till mina råttor som en tillfällig bur då jag ej haft råd att köpa en riktig råttbur.
Ev. fel: Det är plastlister runt om buren som man skjuter in gallerna igenom för att fästa hela buren, endel är spruckna (det går fortfarande att skjuta in gallrena om man tar det försiktigt) men det är lätt fixat med lite eltejp samt att det ska finnas extra att köpa på zooaffärer är dock in 100% säker. Buren är indelad i 8 delar som man får pussla ihop. Långsidorna är delad i 2 och endel 'fästen' är trasiga, men inget som inte går att fixa lätt med buntband.
Värt att veta: Jag anser då själv att buren är jättebra, den är rymlig och man kan inreda lätt för burfåglar, de har gott om plats och kan flyga omkring men däremot svårinredd för ett par råttor ;) Den är inte gnagd på eller liknande utan väldigt fin. Det går även att köpa till extra galler och dela buren på mitten om man vill då det finns 'hakar' på botten som antyder detta.
1cm galler avstånd.
Orsak till säljes: Skall köpa en riktig råttbur.
Pris: Lägg förslag. Dock ej under 500kr.
Ledig fr.om: Överenskommelse så jag hinner köpa lös en riktig råttbur men räkna med i slutet av januari innan min nya bur har kommit då det är beställningvara från England.
Buren finns i: Dalarna, Rättvik
Kontakt: Kan kontaktas via PM här inne eller via min mail: MarajLowajz@hotmail.com
Bild 1: Buren
Bild 2: Plastlisterna
Bild 3: Fästena i långsidorna
Bild 4: List som är trasig.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Vilken fin och rymlig bur! Tyvärr bor jag alldeles för långt bort, annars hade jag kanske varit intresserad. Men det borde säkert finnas någon här inne som är intresserad av buren. Den ser som sagt väldigt fin ut.
Hur långt är det mellan gallerpinnarna? Det är bra att veta ifall någon tänker ha den till mindre burfåglar. :)
Lycka till!
#4 1cm galleravstånd :) Så den funkar till alla sorters fåglar :) Mindre till medelstora. Jag bör nämna att det är medelstora luckor på den. Man får in en arm och lite mera i dem så det är ingen fara. Det är bara bökigt att ta ut och ta in råttorna när dom klänger sig fast på allt hehe :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#5 Okej, då passar den alltså bra till finkar och kanariefåglar också :) Hihi, ja det kan jag tänka mig. Råttor är ju ganska spralliga av sig. Jag hade en liten mus för några år sedan. Hon var överallt och ingenstans på en och samma gång. En busig liten rackare var hon. Hon brukade rymma genom gallret varje dag och satt på burtaket och väntade på att jag skulle plocka upp henne. Hon rymde aldrig någon annanstans utan höll sig till buren. Kom jag inte och plockade upp henne tillräckligt snabbt klättrade hon tillbaka in i buren igen. Hon var underbar min lilla Kristall. Nu finns hon bland änglarna, samt i mitt hjärta..
Förlåt, nu blev det lite OT i din tråd. 
Det är lugnt ^^ en av mina råttor smet inatt och satt på taket och hade den där blicken 'Jag lovar jag har inte gjort något!' på sig xD
Söta små rackare dom är :D
Vart finns du i landet om du är intresserad?
-Albert Einstein
*putt*
-Albert Einstein
Hej igen!
Tyvärr bor jag för långt bort , nere i småland.
Lycka till med annonsen!
Hej !
Jag undrar var du bor ?
Mvh Amalia :)
Oj förlåt, läste inte ordentligt, såg sedan vart du bodde. tyvärr för långt bort för mig också :( annars jättefin bur som jag skulle behöva.
Mvh Amalia ;)