Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettparakiter
Läst 70 ggr
Starfall
0

Hej alla admins! :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hoppas allt är bra med er alla!

Nu har jag inte haft så stor möjlighet att skriva artiklar osv. här å sajten. Det har varit så mycket med skolan, hundträningar osv. Ber om ursäkt att jag inte har sagt detta till er tidigare.

Hur som helst har jag nu lite tankar om vad vi skulle kunna göra till våren.

Nu närmar sig påsken med stormsteg och jag funderar på om vi skulle kunna ha en liten tävling med priser, tex en leksak för den vinnande fågeln. Jag kan nog sponsra med något, tillverkar ju lite leksaker själv. Vad tror ni om en påsktävling? Glad

Sedan har jag även en liten undran till er.. Är det någon mer än mig som har reagerat på medlemmen Marizia? Hennes sätt att skriva, som tex i tråden "leksaker säljes" där hon skriver till en annan medlem "tyvärr kom vi före dig". Jag vet inte, men jag tycker inte det känns så trevligt att skriva sådär.
Och hennes tråd om papegojbur säljes. Varför låtsades hon om att inte veta måtten när det är hur lätt som helst att mäta själv? Jo, antagligen visste hon om att buren inte har lagliga mått och att vi skulle ta bort annonsen om vi fick reda på måtten.

Bra drutten2 att du låste tråden! Jag tycker det är väldigt viktigt att vi verkligen visar att vi tycker att olagliga burar inte är okej. Och därmed inte heller tillåter annonser med olagliga burar, med undantag för att det i rubriken står "sjuk- transportbur".

Ha en trevlig dag alla! Glad

Mvh
Caroline

drutten2
0

Hejsan.

Jaa det hade varit riktigt kul med en påsktävling.Glad

Ska vi ha 1:a 2:a och 3:e pris då eller vad tycker ni?

Även jag kan tänka mig att sponsra leksak, från min shop.

Ja men absolut, man måste stå på sig och hålla forumets policy.Flört

Angående Marizia, så jo jag har reagerat på henne och hennes inlägg.

Hon var även medlem på Undulatportalen innan.

Men slutade att logga in där sedan hon fått kriktik.Obestämd

Hon sa sig öpnnat ett oplaceringshem, svara på massa annonser med olika fåglar gamla som nya.

Fick hem så att hon hade 4 undulater.

Sedan fick man reda på att "hennes mamma" hade några nymfer och undulater i köket.

Och de skulle säljas.

Det reagerade vi förstårs på då hon tagit hem nya undulater, och inte kunde behålla dem de redan passat för en vän som inte ville ha kvar dem eller något åt det hållet.Obestämd

Då blev hon sur och tyckte att vi attackera henne,

när vi bara ville ha ett vettigt svar på hur hon egentligen tänkte.

oj va långt det blev…Oskyldig

Aviendha
0

Hejsan!

Påsktävling låter jättekul! :) Vad ska vi ha för tävling? Foto, med eller utan beskrivning av fågeln? Idé/tipstävling? Hm, kommer inte på så många alternativ såhär mitt i natten.

Tyvärr har även jag rätt fullt upp, hinner inte ens med min egen sajt som det är just nu. Mycket i skolan och på måndag så blir det ännu mer när exjobbet ska skrivas utöver de två kurser som redan går, så förbered er på högst sporadisk närvaro från min sida de närmsta tre månaderna :P

Min plan är att skriva en berikningsartikel till djurskydd, men när jag ändå håller på så tänkte jag modifiera om den så den passar burfåglar med. Sen har jag fler idéer på lut med för den delen och jag hoppas att jag får tid till det snart, men i värsta fall kommer det i sommar när jag har tid att andas lite igen ;)

Ang. mariza så har jag avfärdat henne som ung och socialt inkompetent :P Inget illa menat om unga människor, det finns de som redan i lågstadiet kan skriva och föra sig bättre än många som är 40+, men språket är inte bra och jag hoppas att det är det som gör att man uppfattar henne som oartig i tonen. Det tillsammans med ung ålder, för av det lilla jag sett och det du berättar drutten så låter hon rätt omogen. Vi får väl hålla ögonen på henne och i värsta fall dela ut en varning.

drutten2
0

Vi skulle ju kunna ha en

Påskrelaterad bildtävling med en berättande text, lite som en serie.

Max 3 bilder per tävlande.

Vad tycker ni om det? Glad

Jo, vi får väll ha lite koll på henne.Obestämd

Aviendha
0

Åh, det låter som ett roligt förslag! :)

Starfall
0

#1 Vad bra, då kan vi ju ha en liten tävling! Skrattande

Just det ja, nu när du säger det så kommer ju även jag ihåg att hon skrivit där inne, och att hon sålde sina fåglar efter kort tid Obestämd Jag svarade aldrig i hennes tråd där eftersom jag blev så irriterad att mina ord säkert hade brutit mot X-antal regler…
Jag heter prizma_o_kristall på undulatportalen.

#2 Ja, det lutar väl åt bildtävling skulle jag tro. Med påsktema då Glad
Det är ingen fara, jag kommer nog heller inte kunna vara så aktiv den närmsta tiden.. Jag börjar min APU imorgon och kommer ha ett rätt fullspäckat schema. Så jag kommer inte kunna skriva så mycket och ofta som jag egentligen skulle vilja.
Jag tror också hon främst är omogen, hoppas bara hon inte är lika omogen när det gäller fåglarna Obestämd

#3 Det tycker jag låter toppen! =)

drutten2
0

Åå det åär du som har de uuunderbara ungarna! SkrattandeKyss

Jag har ingen dator på dagarna, meen en lite ericsson X8 som jag hjälpligt kan logga in och vara lite mer aktiv underdagarna. Flört

Ja ett påsktema blir kul. Hur och när ska vi lägga upp tävlingen?

Starfall
0

#6 Hihi, ja Skrattande Och dom ungarna ska snart flytta hemifrån. Kommer bli tomt utan dom, men jag vet att de kommer få det bra Glad

Jag funderar på att kolla upp ang. påsktävlingen imorgon kväll när jag kommer hem från praktiken, så kan vi ju prata vidare om det då Glad

God natt & sov gott alla!

Kramar

drutten2
0

Det kan jag förstå de är ju såå söta.Kyss

Låter bra det, vi höres imorgon.Flört

Förresten så är jag kråkan(mylisaisse) på UP.Flört

Starfall
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 Aha, är det DU! Skrattande Då vet jag ju precis vem du är där inne =) Hihi, jag visste inte att du var medlem här också, dessutom Medarbetare Tungan ute Haha, där ser man. Världen är nog inte så stor ändå! Glad