Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettparakiter
Läst 155 ggr
Aviendha
0

Artikel

Hejsan alla!

Jag fångade ett tillfäle i flykten nu.. Ixectrona länkade ju till en artikel i tråden om vingklippning och jag tycker att den är rätt bra, och eftersom att jag vet att hon är aktiv med ganska långa mellanrum här på iFokus så tog jag mig friheten att fråga henne om hon ville dela med sig av den utan att fråga dig Caroline först.

Jag lade till henne som artikelförfattare för att hon ska få cred för den och hon delade gärna med sig.

Nej, jag tycker inte att det är det bästa sättet, det är inte min mening att gå bakom ryggen på någon och styra hur som helst, men jag noterade att ni, liksom jag, tycker att vingklippning inte är bra av flera skäl, och det är ju ändå en ganska vanlig fråga och uppattning bland folk. Mer kunskap till folket liksom ;) Som sagt, hade jag vetat att hon brukar vara inne lite då och då så hade jag självklart frågat före jag pratade med henne, men ibland tar det månader mellan hennes besök..

Hoppas att det inte var oförlåtligt!

Starfall
0

Hej!

Jag tycker det var jättebra att du gjorde detta, för annars hade jag tänkt att göra det nu! Så vi tänkte samma sak! Glad
Visst, jag är Sajtvärd, men jag vill inte vara den som "styr och ställer" bara för det. Jag vill att vi alla ska kunna jobba tillsammans som ett bra team, och det tycker jag fungerar jättebra:) Hoppas ni andra tycker det med Glad

Jag tänkte faktiskt skicka ett litet pm till Wassago och fråga om han är intresserad av att bli Medarbetare. Han verkar ha mycket stor kunskap om olika fåglar. Jag själv har ju bara erfarenhet/kunskap om undulater och väldigt lite kunskap om zebrafinkar som jag ju skaffade för ett par veckor sedan. Därför vore det bra med medisar som är kunniga om olika fågelarter Glad

Ha en trevlig helg alla!

Kramar

drutten2
0

Tycker att det var ett jättebra initsiativ, det behövs verkligen få fram det ämnet.ObestämdFlört

Aviendha
0

#1 Skrattande Great minds think alike ;)

Wassago är verkligen kunnig. Han nämde något om medarbetarskap på papegojor precis i dagarna innan burfåglar lancerades och jag konstaterade väl då att sajterna slås ihop men att kunnigt folk alltid är en tillgång och att jag trodde att du skulle uppskatta hans kompetens. Hans krux var väl att han inte riktigt kände att han hade tid/ork just nu, men eftersom han lyfte ämnet och baserat på vad han skrev (minns ej i detalj, ligger nog i nålad tråd, typ Sajtvärd sökes på gojor) så lät det som om han kunde tänka sig att axla medarbetarmanteln någon gång i framtiden :) Så fråga på tycker ja, det är ju inte värre än ett nej :)