Planer inför 2011
Nu är det nya året äntligen här och snart kommer våren och sommaren. Jag tror många av oss har fågelrelaterade planer inför det här året. Kanske ska någon skaffa fågel, någon kanske ska häcka medan någon annan kanske ska bygga voljär.
I denna tråd tänkte jag att vi kan berätta om våra planer inför det nya året 
Ha en trevlig dag!
Det här året kommer med största säkerhet bli ett härligt fågelår som alla andra år jag haft fåglar.
Jag har lite planer på häckning nu till våren, och om allt går som det ska är det två par som ska få häcka:
Dezibel och Fairytale
Savannah och Flame
Jag planerar också att måla om min voljär från lila till vit. Jag har tröttnat på lila nu och det är väl mest därför jag vill måla om den. Så i vår någon gång kommer voljären målas om utvändigt. Och kanske tillverkar jag lite roliga leksaker med grenar åt undulaterna samtidigt 
Min förhoppning är att jag ska kunna skaffa fåglar för första gången detta året. Men det bygger på att jag får ordning på lite andra saker i mitt liv först.
I så fall vill jag bygga en voljär på minst 8kvm och skaffa två grå tokos (alternativt någon annan liknande art).
#2 Jag håller tummarna för att allt ordnar sig så du kan förverkliga dina fågeldrömmar! 
Har aldrig hört talas om tokos, det måste jag kolla upp:)
Önskar dig lycka till!
Va spännande det låter, får önska dig lycka till med häckningen Starfall.
Hade väll vart jättekul isdrakee.
Inga planer här direkt allt rullar på som vanligt.
Jag har tänkt mycket på att köpa en till undulat. Samt att tillverka lite nya leksaker till dom.
#4 Tackar!
Hihi, om häckningen lyckas kommer jag lägga ut en massa bilder på ungarna här
#5 Det låter roligt! =) Ja, visst är det kul att göra egna leksaker? Det blir så personligt på något sätt 
#6 meen det måste du göra, äälskar undulatbebisar!
#5 Ja va kul!
#7 Hehe, samma här 
Bifogar en bild på lilla Miramis, en isabelltecknad violhane ur min förra kull för tre år sedan.
Miramis var en otroligt vacker fågel med en helt underbar personlighet. Tyvärr är han en ängel nu.. Knappt två år gammal drabbades Miramis av en hjärnblödning och lämnade jordelivet…
väldigt sorgligt, men det gick väldigt snabbt och det är ju en liten tröst att han inte hann lida så länge..

Här på Friden skall det väl hända en hel del.. Så fort snön e borta i mars, april så skall kompanjonen å jag bygga upp två större voljärer ute i djurboden, det blir inne/ute voljär så fåglarna kan gå ut å in som dom vill, innerdelarna kommer att vara 160*100*200cm (B*D*H) å ute delarna kommer att ha måtten 160*250_200cm i den ena voljären skall vårt häckpar Grå jako bo och i den andra e det inte riktigt klart än… Både nån form av dvärgara samt Kongo papegoja e intressant… Vi får se.. Sen skall det dessutom komma hem några par Lessosns sparvpapegoja… En sommarbur av större modell till tamfåglarna Pärlan och Tjabo skall fixas till verandan där dom kommer att bo sommartid å även ha häckmöjligheter skall ordnas. Om tid finns så blir det åxå en mindre utevoljär för lite småfåglar, blandat.. undelater å mindre parakiter typ, annars får det anstå till nästa år. En mindre flyttbar hönsbur skall byggas upp jämte det gamla hönsgården där jag skall hålla ett par Japanska stridshöns å sen kommer det hem ett par Bronskalkoner som skall gå i hönsgården tillsammans med de nuvarande hönsen. Sen får vi se… :) Har lite andra saker på G kanske…
Med största sannolikhet lär det inte hända ett jota på min fågelfront, jag hyser väl ändå någon liten förhoppning om att åter bli med fågel, då kanske sparvpapegojor för några meyers eller kongos lär inte kunna införskaffas än på ett tag.
Paulina

Då vet jag vem jag skall fresta när jag har ungar på mina framtida sparvar då Aviendha! 
#9 Spännande! Det vore roligt om du visade några bilder på voljärerna när de är klara 
#11 Hahaha, det blir inte lätt att vara jag då med andra ord! 
Paulina

Tänkte jag skulle fota uppbyggnationerna av voljärerna i de olika skedena till färdigt för inflyttning, så då kan jag lägga upp en bildserie här!
Exakt #13, ska bomba dej med bilder på ungarna från det att dom börjar få fjädrar tills dom sitter i handen på mej! 
Jag har redan ägg på mina sångparakiter, och mina pennants rosellor är på gång, honan har grejat runt i holken och lägger upp sig för hannen :), ska även sätta in hoken till mina morhuvade om en månad eller så.
Sen ska jag bygga 2-3 nya voljärer (1.5 x.2.0 meter) i min lokal, ska bara flytta undan lite

Kul T-Wolf!! Jag har planer på en mindre flock pennants framöver, enda jag funderar över är väl avsättningen sen för ungarna… e väl ingen direkt rusning efter dom vad jag förstått??