Omplacering nymfparakiter
Hej.
Vi har två nymfparakiter, en hane och en hona som är ett par. Honan är 2 år och hannen är cirka 5 år.
Vi söker ett nytt hem till våra fåglar pga att med våra arbetstider får de inte den uppmärksamheten som de borde ha. Min dotter kommer att flytta hemifrån och kommer ej ha plats att ta med dem, jag bor ensam och jobbar långa dagar.
Så vi känner att de skulle må bättre i ett hem där det finns mer tid över för dem så att de får bättre livskvalitet.
Vi hade hannen först i 3 år och sedan kom honan för att han skulle få sällskap, men vi känner att de behöver även mer människotid. Hannen var ganska tam när han var ensam men sedan han har fått tjej har det förändrats, men de har det mycket bra tillsammans.
Sedan 1,5 år sedan slutade hannen att flyga, vilket gör det svårare att ha dem ute för man behöver passa honom noggrant så att han inte gör illa sig. Detta gör att vi ännu mer vill att någon som kan spendera mer tid med dem. Vi har varit hos veterinären som tycker att han är i mycket bra skick med muskler och varken över eller underviktig.
Honan är en mjuk och härlig fågel som inte är svår att ta sig an. Vi har inte tränat henne för att bli tam men hon är inte skygg.
Det viktigaste för oss är de får ett bra hem och jag hoppas att ni kan hjälpa oss med detta eller råd vart vi kan vända oss. Vi vill absolut inte riskera att de får fel ägare, vi är mycket noggranna med våra fåglar och de är vana vid en harmonisk miljö där de är i centrum av hemmet. De duschar 2-3 gånger i veckan, vi gör rent 2 ggr per dag mm och vi lägger ner så mycket tid vi kan. Men de behöver mer tid utanför voljären då man är med.
Jag tar endast emot intresse för de som har mycket erfarenheter med nymfparakiter med skötsel osv all utrustning ingår så klart. 
Det är bra om du talar om var de finns någonstans.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Hej- i Västmanland ☺️
Hej
Jag undrar om du bor nära Örebro?