Burfåglar iFokus

Burfåglar

Läst 72 ggr
Nymfälskaren123
0

Tips om uppfödare

Hej jag är en 12 årig pojke som söker en nymf vi har för några väckor sen gjort klart nästan allt vi har köpt bur mat och allt är helt redo så det enda som fattas är fågeln, vi söker en naturlig eller cinnamon ungfågel och undrar ifall någon har tips på uppfödare eller har någon själv.

Tack för tipsen i förväg!

[Undertaker]
5

Ni måste minst ha två nymfer! En människa kan aldrig ersätta en artfrände. Hur stor är buren? Vad för pinnar och leksaker har ni?
Kommer fåglarna få ut för att faktiskt få flyga? De är fåglar som flyger mycket i naturen så de behöver gott om flygutrymme och en bur räcker ej.

Hur många timmar om dagen är ni hemma? Fåglar kräver mycket tid.

Då du bara skriver om en fågel så är ni enligt mig allt annat än redo!

Sedan råder jag att adoptera. Det finns så många fåglar som behöver hem.

• Redigerat 2024-11-27 08:06 av [Undertaker]
Nymfälskaren123
0

Jag har läst på i ett år och har en savic tasmania 120 med pinnar utifrån skogen av björk och tall mycket leksaker som jag gjort själv och vi har planerat att skaffa fågeln i början av jul lovet därför att vi kommer ha mest tid att tämja och leka med fågeln har ni mer frågor så är det bara att skriva.

Nymfälskaren123
0

Jag menade att vi skulle smörja mednatt skaffa en och sen när den är tam så ska vi skaffa en till då jag hört att det blir enklare att tämja den andre då

[Undertaker]
3

#3: Det är en idiotisk idé. Och det är rentav fel att de blir tamare när man börjar med en i taget. Jag råder verkligen att börja med MINST två. Enligt min erfarenhet brukar de dessutom vara betydligt modigare när de är minst två då de har en kompis med sig när de utforskar och hittar på tok.
Skaffa två. Antingen från en bra uppfödare, då lär de redan vara vana vid människor och viss hantering, eller adoptera! Adopterar man kan man även skaffa lite äldre (5-10 år) och 100% handtama exemplar. Nymfer blir gamla. 25-30 år är vanligt med rätt skötsel.
Dessutom går unga fåglar igenom lite dryga faser. Därför är det enligt mig för en nybörjare mycket smartare att adoptera två som är 5+ år.

[Undertaker]
3

Nästa fråga: Hur ser det ut med flygutrymme? Buren räcker inte för det och de behöver kunna flyga några timmar om dagen. Har ny ytan och kan ni säkra huset för det?

Vad menar du med leka? Vad tänker du på där?

Nymfälskaren123
0

Vi har ganska stort hus med stor öppen flyggyta och högt till tak och vi bor ganska långt bort från kompisar och så, så fåglarna kommer verkligen bli mina bästa kompisar. Med leka så menar jag att sitta på golvet och göra pussel för fåglar och kli i nacken.