Karakiri
Hej!
Jag och min fru köpte 2 st kakarikis från en djurbutik för 3 dagar sedan. Dom är privatuppfödda men som sagt köpta i en djurbutik. Nu är det så att hanen började skrika något hysteriskt andra dagen medan är tyst. Dom har en stor bur med tillgång till vatten, mat leksaker och har fått flyga fritt i rummet under ett par timmar. Men nu skriker han genom hela dagen. Jag och min fru är oroliga så vi kontaktade Agria och dom kunde inte hjälpa oss med beteende-problem. Dom hänvisade till
en Burfågelförening istället. Men jag tänkte söka lite hjälp här också. Har ni andra kakariki-ägare några tips och råd?
Med vänlig hälsning
Två oroliga fågelägare
#0: Har du kontaktuppgifter till uppfödaren så vänd dig till den eller be affären förmedla kontaktuppgifter.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Ska absolut höra av mig till uppfödaren. För nu börjar det bli löjligt. Och ångestframkallande. Känner mig så hjälplös och vet inte vad mer jag kan göra
#2: Så jättetråkigt - hoppas att du får ngt råd från burfågelföreningen i alla fall.
#3: nu har jag hört av mig till uppfödaren och denne sade att kanske har djurbutiken gjort fel och sålt oss fel partner till hanen. Så jag ska kolla med butiken också.
Man blir så orolig. Han badar inte ens och det har man ju hört att dom ska älska att göra.
#4: Bra att du frågar vidare - det verkar inte optimalt!
Hur har det gått?
Mvh
Mig