Burfåglar iFokus

Burfåglar

Läst 75 ggr
MontEverest
0

Hagomoro

Hur avlas hagomoro undulater fram? Ser lite roliga ut, men intresserad av hur detta uppstår. Kan en hagomoro och en vanlig få hagomoro Undulat ungar? Eller måste båda föräldrarna vara hagomoro?

Tarotstollan
1

Ännu mera avel defekter som människan avlar vidare på.
Har ingen aning om det förs vidare på ungarna men inget som skall finnas i naturen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nilinthil
1

Jag tror hagomoros har svårare att flyga pga sina fjädrar. Jag skulle avstå. Inget jag köpt, köper eller skulle avla på.

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater

MontEverest
0

Ja det ser rätt obekvämt ut med fjädrar som står upp på ryggen på de

Mossedal
1

Ni som svarat - har ni haft Hagamoro eller gissar ni bara ;-) De flyger minst lika bra som vanliga undulater, klart bättre än de tyngre engelska!
Och endast om båda föräldrarna är Hagamoro får man korrekta rosetter på ungarna, annars blir det "bara rufs" eller ingen rosett alls.

Ytterst få av de djur som hålls i fångenskap "finns i naturen" så det är ju knappast relevant. Även de "vanliga" undulater som hålls skulle slås ut fort i naturen för de har avvikande färg som gör att rovdjur ser dem i flocken.

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

MontEverest
0

Aha så båda måste vara det. Men har även sett att de samtidigt kan ha en lugg eller tofs på huvudet?

Nilinthil
1

#4: Jag har fått svar av uppfödare som tidigare avlat på Hagamoro , så nej. Ingen gissning. 😉

Dem får svårt att flyga p.g.a sina fjädrar, kanske inte alla men många och detsamma gäller engelska. Vissa flyger bra, andra inte alls och vissa flyger sisådär. 🙂

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater