Quiz
Ger dig insyn i vilka fåglar som passar dig!
#0 Jag har gjort det flera gånger på kul…men jag lyckas aldrig få mina arter, haha.
Jag har vitbukspapegojor, men av någon anledning får jag alltid typ. Amazon.
Fina och roliga gojor…men verkligen inte arter som passar mig (utom enligt detta test då, haha). Det lärde jag mig redan i gymnasiet (Naturbruk), gojorna där (Amazoner) fick mig att inse att det verkligen inte var något för mig…jösses vilka röstresurser😲 Det räcker så bra när mina två knasbollar sätter igång😁.
#1: Jag fick också skumma alternativ som inte alls skulle passa mig!
Jo, Amazoner har röstresurser… brorsan har ju en så jag vet ;)
Dock kan även en del sångkanarier också få det att ringa i öronen när de når de högre tonerna.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#2 Kanske inte världens mest pålitliga test, men roligt i alla fall och kanske kan få någon att tänka en och två gånger på vad som kan passa.
Lite knasigt bara att jag alltid får typ. Amazon osv. som jag vet personligen inte skulle fungera för mig…dessutom får jag alltid större gojor av någon anledning, vilket jag inte heller tycker skulle passa mig (även fast en dröm när jag var yngre var att skaffa Ara…nja…).
Vitbukar som sätter sig på axeln och ger ifrån sig ett öronskärande illtjut räcker alldeles utmärkt för mig, tack. Hahaha. Deras bett när de ändrar åsikt/humör på en femöring (haha) räcker fint de med🤣.
#3: Och jag föredrar raknäbbarna och är inte sugen på en kroknäbb igen (även om jag älskade min undulat Fjalar).
Långt ifrån ett papegojbett men det känns rätt bra när Sixten (skrattduva) kommer och nyper en i örat och sen sätter sig och hoar rakt in i det.
Lite synd med många av dessa "tester" är att de fokuserar så mycket på just papegojor när det finns så otroligt mycket andra varianter av fåglar man kan ha (som också kan bli väldigt tama och en del till och med är bättre på att härma än papegojor).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag har fått lite olika förslag, bl.a Nymfkakaduor som jag haft.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag testade och fick dvärgpapegoja, min favorit sen jag var tonåring och en av dom två arter jag drömmer om att ha i framtiden.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.