Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etiketterpapegojorhälsa-och-skötselparakitermunkparakit
Läst 1112 ggr
Lara.Eldakkak
2021-01-24 17:26
1

Munkparakit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har länge varit intresserad av munkparakiter. Själv har jag undulater och nymfparakiter och skulle gärna vilja skaffa en munkparakit. Finns det någon som kan berätta lite hur de är som fåglar, om de fungerar med undulater och nymfer (de kommer ha egna burar såklart) i samma hushåll, vad de har för kost etc.

Har även försökt hitta uppfödare av munkparakiter i skåne men har inte hittat någonting, det skulle underlätta en hel del om jag skulle kunna få tips på uppfödare i Skåne, gärna Malmö om det finns.

Tacksam för svar!
Hälsningar, Lara

Johan M
2021-09-03 20:44
0

Sitter också och funderar på kosten med mera. Vad de kostar i månaden cirka för kosten, Jag vet ju att inredning/aktivitet och gnag prylar tillkommer självklart.
Om du skaffar en eller får veta mer om kosten och vad allt det kan kosta på en månad så.. kanske låta mig veta med? ;)

Maleficum
2021-09-04 10:54
0

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Burfåglar.ifokus är sajten för oss alla fågelintresserade. Om du har undulater, zebrafinkar, nymfkakaduor eller ingen fågel alls spelar ingen roll. Här är alla lika välkomna! På burfåglar.ifokus diskuterar vi om olika fågelarter och hur man tar hand om sina fåglar på bästa sätt. Välkommen in i burfåglarnas värld!
Johan M
2021-09-04 16:47
1

#2: Tackar. Har låst igenom Och sparat den informationen =)