Inomhus voljär
Hej och gott nytt år på alla.
Jag skulle behöva ha lite hjälp med några frågor.
Nämligen så att vi ska bli med fågel (Dvärgpappegojor) läste att man ska ha 2 st, så jag tänkte att de små liven ska få det så bra som möjligt. Åkte och köpte virke och börjat att bygga inomhusvoljär 200x170x80.
Men nu till mina funderingar 😊 Vad ska vara i botten av buren? Läst olika, typ sand, spån eller tidningspapper.
Skulle vara tacksam med lite guidning av inredningen av buren från leksaker till vad som ska vara i botten.
Vill ju att de ska få de så bra som möjligt när de är i buren 😊
Tack på förhand
Mvh
Greger
Jag har sand i botten på fågelrummet som jag rengör med kattspade och i mina burar har jag toa-lätt pappers spån men något som hade varit coolt är alspån som strö
Jag har spån pellets i botten. Inredning bör vara naturliga grenar i olika tjocklek. Något mer du behöver är uvb belysning och luftfuktare
Till mina amazoner körde jag tidningspapper ett bra tag. Fick sedan tips om denna och kört nu över ett år. Så smidigt att bara klippa till stora bitar som kan rullas ihop och slängas på nytt. Även billigt och skräpar inte ner som med strö. https://www.rusta.com/se/sv/golvskyddpapp-p109013320201.aspx
Till undulaterna har jag lättströ. Iom att de är ofta på bottenytan och leker med diverse bollar. Letar mat jag kan strö ut där osv.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.