Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettövriga-fågelarter
Läst 642 ggr
Wassago
1

Mina Starar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill visa upp min vackra "Starflock" Det är ett par Majnastarar samt ett ungt par Purpurglansstarar! KAnske mer voljärfåglar men helt underbara! :)

Gronstedt
1

Så vackra de är!

Chinesecrestedlover
1

Svarthuvad vitbukspapegoja…hen har inte fått namn än…

Vilka fina, de ser lite ut som kråkfåglar, speciellt de mörka (jag älskar kråkfåglar så det är en komplimang till dina fina pippisar, haha). 

Man får ju inte ha kajor som sällskapsfåglar 😃 så det fick bli en sån här galen liten pajas istället (som ska få en kompis så småningom…måste bara hitta en först, haha). 

Är det starar som är fenomenala på att härma ljud eller blandar jag ihop det med någon annan liknande fågel?

Wassago
0

Stararna e mycket duktiga på att härma, speciellt Beostarar och Majnastararna! Purpurglans stararna e inte lika duktiga men tar igen det på skönheten i stället! Purpurglansarna e ungfåglar, det ser man på att de ännu inte fått sin knallgula ring runt ögonen ännu! :)

Maleficum
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Fick för mig jag hade bättre bilder på dem, men dessa purpurglansstarar var vinnare under Fågelutställnings SM i Landskrona 2008

Har alltid drömt om att äga en stare men vet inte om jag någonsin kommer ha möjligheterna för det. Men drömma kan man ju alltid :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Wassago
0

Där ser man att de fått sina gula ögon som mina ännu inte fått! Kan varmt rekommendera dej att skaffa starar! De tar visserligen lite plats och behöver ju insektsfoder men man kan sitta i timmar å kolla på dom! E hela tiden i farten! Purpurglansstararna ligger på runt 1000kr st medans Majnan e något dyrare.. ca 1500kr st! Fin bild! :)

Maleficum
0

#5 Är utrymmet främst som är problemet för mig. Åker dessutom mycket mellan sommarstugan och hemma så behöver djur som går lätt att transportera (och får plats i bilen med alla andra :P) och vi trängs redan många i stugan så har tyvärr inte plats för voljär eller liknande där. (Vi har hund, katt, kanin, kanariefåglar och papegoja redan och sommartid är vi fem vuxna och ett barn dessutom).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu