Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettfinkar
Läst 4252 ggr
[akumas7]
0

Finkar och duvor

Hej Hej.

Igentligen så kan jag inte ha fåglar då jag har så känsliga öron. Det är så synd för jag värkligen älskar fåglar och jag bor i en lägenhet, men jag har läst om folk som har fåglar fast de är ljud känsliga så jag frågar er här. Vilka fåglar låter minst.

Jag klarar inte av Nymfparakiter eller undulater. Men jag tänker typ på andra parakiter, duvor och finkar samt papegojor. 
I mina drömar har jag 2st burar en för finkar och duvor och en för parakit eller papegojor. Det kanske inte finns några sådana fåglar men någon gång ska jag ha fåglar ändå :)

Hällsningar

Amalia.wahlström
0

Jag vet att katarinaparakiter inte låter så mycket alls, jag har en katarinaparakit och en nymfparakit och nymfparakiten låter betydligt mer än katarinaparakiten så om du hade lite öron problem så ska du nog ta och läsa på lite om katarinor, dessutom skräpar de inte ner så jättemycket som vissa andra fåglar för att de gillar att klättra mer än att flyga. De är ungefär i storlek med undulater men tillhör släktet papegojan.

hoppas du hittar någon om du skulle bli intresserad av katarinor.

Jag vet en eller två uppfödare.

Mvh Amalia.

gulzebra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har samma problem jag också, främst med de rejäla skriken gojor använder… Har finkar, inga problem alls utan det är bara mysigt med tutande. Har ett par skrattduvor också och det funkar väldigt bra - hoandet kan bli liiiiite skärande om man är alldeles intill när de drar igång men det är så lite att jag inte tänker på det annat än om de drar igång när jag försöker lyssna på annat :P

Katarinor har jag också hört ska vara bra men fick höra att de ändå kunde skrika till ordentligt ibland. #1, hur pass sällan skriker en katarina egentligen? Vore kul att dryga ut mitt lilla bestånd med ett par katarinor också längre fram, om det är något som kan tänkas fungera här hemma :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Sweelin
0

Kakariki är väl tystlåtna? Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[akumas7]
0

Hej hej

Tack för era svar, då kommer det nog att finnas några små finkar och ett par duvor i mitt hem i framtiden någon gång. Det är bara att veta att det finns fler som jag som har fåglar hema fast man e så pas känslig att man inte klarar av skrikiga ljud :)

Wassago
1

En duva jag varmt kan rekommendera är diamantduvan, hade i många år ett par som bodde på min veranda och som häckade i en av amplarna varje år! Dom e tystlåtna och varken skiter el skräpar ner nämnvärt! Vackra och intressanta dessutom! :)

Wassago
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å den mest tystlåtna fågel jag haft e den Grönvingade duvan, ett mjukt lågt kuttrande läta..