Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etiketthälsa-och-skötsel
Läst 969 ggr
agnesfh
4

Anmäla dålig djurhållning

I mitt jobb är vi i många olika hus. I ett trapphus hör man alltid fågelkvitter. Idag tog nyfikenheten över och jag sprang upp och kollade var fågelkvittret kom från. Till min fasa ser jag en liiiten bur, stående på golvet högst upp i trapphuset, innehållande 5-6 små fåglar. Jag har tagit bilder av det och undrar nu om jag på något sätt kan anmäla detta? Buren såg inte ut att ha blivit städad på lååång tid och den är definitivt alldeles för liten. Är det befogat att anmäla och var ska isåfall anmälas göra?

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Maria
2

Jag tycker absolut du ska anmäla. Fåglarna verkar ju vara övergivna då de står i ett trapphus och du vet ju inte ens vem ägaren är så att ni kan prata.

/Maria

[RagdollGbg]1
3

www.länsstyrelsen.se Välj län -> "Djur & Natur" -> "Djurskydd" -> "Anmälan om bristande djurhållning" Det finns fyra alternativ hur man kan anmäla: 1. Formulär på deras hemsida. (Men tänk på att din IP-adress loggas/sparas.) 2. E-post. (din IP-adress plus mail-adress loggas/sparas) 3. Vanligt brev 4. Telefonsamtal (tlf-nummer finns på deras sida)

agnesfh
3

Jag pratade med en som bor i trappan som tydligen vet vem ägaren är, så dom är inte övergivna iallafall. Ska ta tag i att anmäla!

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Maria
1

Vad bra.

/Maria