hur har din fågelhållning ändrats?
Hej alla fågelmänniskor!
Tidigare idag började jag tänka på hur jag har tagit hand om mina fåglar genom åren. Jag blev därför nyfiken på hur det är för andra människor: Har ert sätt att hålla fåglar på ändrats? Är det en stor skillnad på hur ni tog hand om första fågeln/fåglarna, och era nuvarande? Har ni gjort många fel?
"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
but in developing the capacity to enjoy less."
Största skillnaden för min del är nog större och större burar och i fall när det gått, inga burar alls. Sen är det väl att pellets blivit en del av kosten för att bättre säkerställa att de får i sig allt de behöver. Annars läste jag varenda bok jag kunde komma åt innan jag skaffa mina första fåglar när jag var tolv (var mina föräldrars krav) och har ju fortsätt läsa på sen dess. Så det är väl när det dyker upp ny "forskning" och bättre kunskap inom främst foder som det väl blivit nån ändring här eller där.
Men trots att man har läst på och läser på så finns det ju alltid misstag man kan göra. Mitt största är väl när jag hade friflygande undulater och min ena engelska lyckades ta sig ner i ett av mina akvarium och drunkna (kan än idag inte förstå hur för springan som var i täckglaset var minimal).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu