Burfåglar iFokus

Burfåglar

Etikettparakiter
Läst 1705 ggr
Zetterlund
0

Kakarikisar

Hej! Har en liten fråga ang kakariki. Jag hade en kille o en tjej så gick honan bort. Då köpte jag en ny hona till honom, han blev riktigt glad o började mata henne innan hon knappt hunnit in i buren. Min fråga är om det funkar att ha tex 1 hane med 2 honor eller tvärt om? Eller blir det bråk då?

BlueAmazon
0

Tror 1 hane + 2 honor funkar bättre, 2 hanar + 1 honar blir garanterat bråk. Det bästa alternativet jag rekommenderar är att ha två par.

Zetterlund
0

Självklart är 2par bäst. Bara det att det blev en ensam hona kvar på djuraffären, och dom visste inte när dom skulle få nya. Kunde ta tid trodde dom.

BlueAmazon
0

Går alltid att ha dom i separata rum om nu djurhjärtat talar för mycket. Kan även gå att ha dem i samma rum, men i egna burar. Det är bara för att undvika det som "kan hända" osv. Hoppas det ordnar sig och uppdatera gärna när du tagit ditt beslut! :) Ha en fin kväll!

kiwo
3

Å nej, snälla hur ont det en gör köp inte från djuraffär. Om inte djuraffären köper in från svenska uppfödare. Har vart så nära flera gånger att köpa djur därifrån endast för att rädda dem. Men när man köper ett djur så vinner de pengar på det och så köper de in nya… Så den onda cirkeln aldrig tar slut. Sedan finns det också bra djuraffärer som bryr sig om sina djur, men dock är de alldeles för få. Kolla på blocket, det finns kakariksar där med som behöver nya hem. Lycka till!

Med vänlig hälsning Kiwo med fåglar.