HJÄLP!!!
HEJ
En av mina fågelungar blir jagade av sina föräldrar. Igår morse så blev han jagad sen efteråt så blev det lugnt och dom slutade jaga han. Nu jagade dom honom också. Vad ska jag göra? Han är 1månad och 5 dagar. Jag har sett han tränat på att skala frön för 3dagars sen. kan man ha ungen med andra zebrafinkar så han inte blir ensamma. Vill verkligen att han ska vara med föräldrarna. Dom låter han få vara i boet. Men ibland då dom andra ungarna kommer ut då slutar föräldrarna jaga honom och jag såg det då en gång. Vad ska jag ge han och kommer han klara sig? Jag behöver hjälp, det har aldrig hänt så förut. =( =(😭😕. Han vill vara med sina föräldrar men inte dom. Jag tror att hans föräldrar skulle låta då jag tar ut honom. MEN VAD ÄR FELET.?
obs: då jag menar om han kan vara med andra sebrafinkar menar jag vuxna så klart.
Idag såg jag han med sina två systrar och den ena är en dag mindre och den andra är 1dag äldre men jag har för mig att busse är äldst för han ser större ut. Men djojo hon som är 1dag äldre hon kom ut ur boet först och efter två dagar kom busse ut sen gullan. Nu så såg jag dom alla tre äta ifrån matskålen. Med frön alltså. Jag tror att busse är äldst och vill att han ska flytta. Föräldrarna jagar han inte nu när hans systrar är där.
Jag kom på problemet. Alla äter fröna så jag tror att dom har blivit stora så dom kan klara sig själva. Jag har inte hört nåt ljud tiggande. Dom alla tre äter fröna själva, dom skalar dom förstås men jag har inte sett dom dricka. Jag har en vatten automat där föräldrarna dricker. Kommer ungarna dricka också ifrån vatten automaten