röra finkungarna
hej jag har sett och läst att man brukar få röra ungarna när dom är typ vid 1vecka och lägga tillbaka den sen. jag undrar då kan man röra fink ungar alltså zebrafinkungar då dom är 1vecka gamla och sen lägga tillbaka dom sen i boet.
putt
ingen
Får jag bara fråga varför det är nödvändigt? Är det nåt man måste göra?
(Kan inte så mycket om ungar)
jag är lite nyfiken på det.
Tycker rent allmänt att flera av dina frågor gällande fåglar och vad du är "lite nyfiken på" känns störande och oroväckande.
Jag hoppas att du väljer att inte skaffa dig varken fåglar eller andra djur för du verkar mer intresserad av dina egna märkliga idéer än om fåglarnas välmående.
lite taskigt att du hoppas att jag inte ska skaffa fåglar eller andra djur. Jag har fiskar och fåglar som jag tar verkligen hand om. Jag gör aldrig såna saker men jag blir alltid nyfiken.
så lite inblandning från oss människor som möjligt är det bästa när man har häckande fåglar…..
Det är nämligen stressande för föräldrarna när vi lägger oss i…vilket vi inte ska göra i onödan utan bara för att snabbt kontrollera ungarna som finns i holk/bo……så fort som möjligt ska dom tillbaka så man ska inte hålla på & greja för mycket med dom & kan man helt låta bli är det det bästa för fågel-föräldrarna kan ta hand om sina ungar själva.
Ok, kallepudas