Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Foder för alla fågelgrupper

Vitamintillskott

2016-11-29 19:58 #0 av: aliciablad

Hej!
I helgen uppnådde jag en stor målstolpe med mina fåglar. Jag fick dem att äta uppblötta fröer och är säker på att inom kort även kommer att äta groddade frön. 

Mitt nästa mål är att de ska äta vitamintillskott några gånger i veckan. Kan man t.ex. lägga vitaminpulver på fröerna?

Anmäl
2016-12-03 12:19 #1 av: JohannaN

mitt tips är att lägga ett bra flytande multivitamin i fåglarnas vattenGladDetta gör att dom får i sig av det när dom dricker av vattnet, viktigt är att det inte ligger för länge i vattnet och att man byter vatten efter några timmar, pulver är inte riktigt lika bra som dom riktigt bra flytande vitamintillskotten men man kan lägga det på maten om man hellre vill ha i pulverformGladDet finns ett flytande vitamin som är lite tjockare som är bra, detta kan man lägga i deras foder och röra omGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2016-12-03 18:12 #2 av: aliciablad

Har du några tips på märken? :) Om man lägger det i vattnet, är det viktigt att man byter det eller är det bara för att det ska finnas vitaminer i hela tiden? 

Anmäl
2016-12-04 15:27 #3 av: JohannaN

Har några märken till digGladgör det senare har ett fågelrum att ta itu med här nu och städa rentGladDet är viktigt att man byter vattnet så det inte finns där hela tiden, vitaminer i vattnet kan snabbt bli dåligt nämligen, jag har till mina i några timmar och ger det på morgonen för att vara säker på att dom dricker det och byter under lunch eller eftermiddagenGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2016-12-05 08:31 #4 av: aliciablad

Haha ta din tid! Tack!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.