Annons:
Etikettbeteende-och-lek
Läst 1353 ggr
aliciablad
2016-05-02 15:23

Nymfkakaduor par

Hej!

Det här är lite halvkomplicerat att förklara, men jag hoppas att ni fattar ändå!

För lite mer än två år sedan fick jag ett nymfpar(Patrik och Patricia). Sedan fick jag en hona(Isabell) och en hane(Silly) till. Allt var frid och fröjd, men sen dog Isabell och Silly blev ensam. Han började då istället förta med Patricia. Så de har en väldigt knasig trerelation. Men jag upplever det ändå som om Patricia och Silly hänger mer ihop. Fast de pustar inte varandra, jag har aldrig sett dem para sig och det var längesedan hon la ägg…Så förra året bad jag en djuraffär att beställa in en hona, jag får hem fågeln men sen visar det sig att det är en hane(Svante). 

Snart ska Sillys mamma(Piccachu) flytta hit, och tanken är alltså att hon ska bli förtjust i antingen Svante eller Patrik. Hur stor är risken att Silly och Piccatchu väljer att blida par? Silly har bott hos mig sedan han var lite mindre än ett halvår skulle jag tro. 

Sedan undrar jag lite över Svante. Han har inte visat något som helst intresse för Patricia, han visslar inte och är lite av en enstöring. Var osäker på om han var hona eller hane, men är säker på att han är en hane. (Lutinohonor har randiga stjärtfjädrar eller hut?) Om jag köper en tredje hona, så att det är jämna par, skulle ni tro att han skulle kunna para ihop sig med någon?

Ursäkta för långt och rörigt inlägg!

Annons:
Upp till toppen
Annons: