Foder för alla fågelgrupper

Portioner??

2016-01-23 14:00 #0 av: Yukionna15

Hej, jag har funderat på att skaffa undulater och vill vara förbered med alla tillbehör och information. Så jag är tacksam för alla svar och tips jag kan få Glad

Jag tänkte skaffa 2st och har läst på hur jag ska gå till väga med hur man får dom handtama så tips kring aktivering och foder vore toppen Skrattar

Så till min fråga. Hur mycket ska jag ge fåglarna att äta på morgonen/kvällen av varje, alltså fröblandning sammt färska grönsaker/frukt/örter.

Anmäl
2016-01-24 00:11 #1 av: JohannaN

härligt att du läser på och är frågvis innan fåglarna införskaffasGlad
Det är lite olika hur folk gör med fodret till sina fåglar, själv så får mina tre mål mat om dagen uppdelat med 2 teskedar var per fågel och mål mat, bra fröblandning med god kvalité är viktigt, inte affärs-frön från våra mataffärer som inte är bra för fåglarnaGlad pellets är bra att ge fåglarna ocksåGlad
När det kommer till grönsaker och annat nyttigt gärna fri tillgång där man skall ge enbart en väldigt liten mängd frukt och bara då och då till fåglarnaGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.