Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 2539 ggr
Elvisavuppegård
2015-09-04 17:14

Kajk till adoption

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en underbar vitbröstad kajk som heter Kalle som nu är elva år och som jag haft sedan han var bebis. På grund av ändrade omständigheter har jag inte möjlighet att ha kvar honom längre och vill helst av allt se att han kommer till ett bra hem där han blir älskad lika mycket av sin nya ägare som jag älskar honom. Jag är villig att ge bort honom till rätt person. Kajken kan bli upp till 40 år gammal, så om du vill ha en livspartner är kalle kanske rätt fågel för dig. Han är otroligt glad av sig men han kräver mycket uppmärksamhet och vill helst av allt vara med sin människa hela tiden! Det absolut bästa skulle vara om en erfaren fågelägare med mycket kunskap skulle vara intresserad!

Annons:
JohannaN
2015-09-04 22:48
#1

hoppas du finner honom ett fint nytt hem🙂 sätter in annonsen på min facebooksida också som handlar om just detta samt uppfödare i hela landet🙂har du någon mailadress om någon är intresserad på sidan ??🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

m.nilsson
2015-09-05 09:23
#2

Jag är intresserad, finns han kvar? :) oh vart i landet bor ni?

Ixectrona
2015-09-06 00:53
#3

Jag har aldrig hört att man säger "kajk". Någonsin. Det går nog bättre om du skriver caique (som uttalas "ka-ik") eller helt enkelt det svenska namnet, vitbukspapegoja.

kiwo
2015-09-06 14:27
#4

Jaha, trodde han hette kajk! Hihi…😃

Men va söt😍, om han finns kvar skulle jag faktiskt vara intresserad av att ta hand om honom. 

Kan berätta lite om hur han skulle få det hemma hos mig:

Har blivit erbjuden att ta hand om b.la morhuvade men har tackat nej p.g.a att de kan bli mycket aggressiva under könsmognaden.  Jag skulle säga att kalle är i den bästa åldern, förbi könsmognade men ändå i full fart!
Just nu delar jag mitt liv med tre nymfkakaduor.

I mat väg får de alltid färska grönsaker, kvalitetsfrön (skulle vilja att de skulle äta pellets med de vägrar!) pasta, potatais, ja det de behöver för att må bra. De har tillgång till hela mitt rum som är sk. "fågelsäkrat". I taket hänger det rep kors och tvärs och mycket grenar med löv på! Mycket att leka med! Bor nära skogen, och även olika fält, t.ex majs och vete, något som är väldigt gott att gnaga på… Burdörren står alltid öppen och de flyger ut och in som de vill!

Även fast jag bara har "små" fåglar, så har jag mycket erfarenhet av större. Mina släktingar har haft papegojor hela sina liv och de har alltid funnits runt om mig. Allt från grå jako till Ara.

Det var lite om hur jag sköter mina fåglar! Självklart skulle han få massor av kärlek och tid och skulle ses som  en familjemedlem.

Har nu lite följdfrågår som jag hoppas du är villig att svara på: (kan skicka på pm)

Vad har han fått för mat?

Har han någonsin träffat en annan vitbukspapegoja?

Har han någon bur?

Vart i landet bor ni?

är han vingklippt?

Har han något "deffekt" som t.ex saknar en klo.

Kan skicka lite bilder sen om du vill se hur rummet ser ut…😉

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning Kiwo med fåglar.

Upp till toppen
Annons: