Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Hälsa och skötsel

eget äggfoder

2015-07-01 16:22 #0 av: djurälskare123

mina 2 fåglar ruggar just och jag tänker ge dom eggfoder, men hur gör man egget äggfoder? vill hellre det en att köpa från affären.

Anmäl
2015-07-01 21:26 #1 av: JohannaN

då gör du som så att du kokar vanliga ägg så dom är hårdkokta, där efter mosar du detta fint, fint och tillsätter t ex havrekross och rör ihop, men ett helt vanligt kokt mosat ägg, det behöver inte bli mer avanceratGlad det dom brukar ha i äggfoder är kaksmulor och det är därför det luktar så gott, mycket socker i dettaGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2015-07-01 22:14 #2 av: djurälskare123

ska man ta av eggskalet har läst att man kan ha det också?

Anmäl
2015-07-02 09:10 #3 av: JohannaN

det kan du göra, äggskal innehåller kalk som är bra för dom om dom vill ha av dettaGladTummen upp

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2015-07-02 12:28 #4 av: djurälskare123

ok tack!

Anmäl
2015-07-04 19:47 #5 av: djurälskare123

kan jag göra ytan havrekross? eller kan jag krossa vanligt havregryn och blanda i?

Anmäl
2015-07-04 21:52 #6 av: JohannaN

du kan göra utanGladhavregryn sväller i fåglarnas mage så är inte alls bra att ge domGladman kan ge det mosade ägget precis som det är ocksåGlad

Anmäl