Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Köpes, säljes, omplaceras

Grå Jako

2015-04-05 23:08 #0 av: Jeools

Jag söker en grå jako till vår familj. Vet ni några bra uppfödare i Skåne eller någon som vill sälja en trevlig Grå Jako?

Anmäl
2015-04-05 23:12 #1 av: Tjeja

Om du inte vet vart du hittar en grå Jako från en bra och seriös uppfödare så vet du inte tillräckligt om arten för att skaffa och än mindre äga en sådan fågel ännu!

Läs på ordentligt först, delta i fågelforum och papegojforum i massor först så du verkligen vet vad du ger dig in på! En sådan fågel är INTE en hund eller undulat!!!!! Och främst.. börja med någon mindre fågel först!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-04-05 23:25 #2 av: Jeools

Har haft papegojor i 20 år. Dock 10 år sedan sist så är inte helt uppdaterad ang uppfödare. Att ha en papegoja vet jag vad det betyder, så det var en onödig kommentar.....

Anmäl
2015-04-06 20:55 #3 av: Hildgrim

#2 Låter ju inte som du har jätte bra koll med tanke på att du bara söker efter EN. Till och med jag som aldrig har haft papegoja vet att man bör ha minst två, samt att det numera är krav på det enligt lag. 

Anmäl
2015-04-06 21:06 #4 av: Jeools

Tack så mycket för alla bra tips på uppfödare. Det här var det rätta forumet att få vänliga svar från engagerade personer. Nä, jag behöver bara en eftersom jag har en annan på g på annat håll.

Anmäl
2015-04-06 21:09 #5 av: Hildgrim

Då ber jag om ursäkt. 99% av dessa trådarna skrivs av någon noob som bara vill ha en ensam papegoja, gärna så häftig som möjligt (jako/ara/kakadua), någon liten art duger inte. Tyvärr blir man lätt trött och tänker inte på den sista 1 procenten.

Men ber om ursäkt som sagt. ;P 

Anmäl
2015-04-06 21:34 #6 av: Tjeja

Precis som #5 skriver.

Majoriteten som skriver här och frågar efter uppfödare eller annat i sådan enkel formulering som du, utan att först presentera egen kunskap och bakgrund är till 99,9 % folk som inte vet mer om fågeln än att den är häftig och de vill ha en fågel som kan prata. typ.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-04-06 21:51 #7 av: Jeools

Ta bort detta inlägg, tack. Jag söker kunskap någon annanstans.

Anmäl
2015-04-06 22:22 #8 av: Ixectrona

Jag kan inte klandra honom... folk försöker inte ens vara trevliga här. Hur välkomna tror ni nya medlemmar känner sig när de behandlas sådär? Urlöjligt.

Anmäl
2015-04-06 23:04 #9 av: Hildgrim

Är ju kanske inte så mycket bättre att kalla folk för urlöjliga när dom bett om ursäkt. :p

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.