Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 688 ggr
[Yllhilda]
2014-12-16 15:13

Mina duvors hyss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen en tid tillbaka har fåglarna bestämt sig för att bland annat bygga bo, här är deras bravader:

Pappa fågel hittade en tråd som han plockade upp, levererade till Tutis. Sedan försökte dem tillsammans linda den runt sittpinnen, varpå tråden föll ner. Denna procedur upprepades ett 40-tal gånger innan jag återinstallerade deras gamla bo.

Lillbebis har undersökt och försökt ommöblera girlangen jag hade tejpat fast på tv:n. Den har nu helt ramlat ner. 

Därefter har han inspekterat julgranen och ropat på de andra, som bara tyckt att det var ett underligt ställe att vara på.

Jag sorterade bland mina smycken och lämnade naivt lådan öppen och obevakad. Inte långt därefter hörs ett evinnerligt rasslande. Där sitter alla fem och rycker i halsband och armband åt var sitt håll. Inget smycke behövde rapporteras stulet.

Någon dag senare när jag trott att jag städat undan alla smycken ser jag Storbebis flyga förbi med ett halsband i munnen, som han olyckligtvis tappar. "Ingen större förlust" tänkte Storbebis och hämtade ett bortglömt armband istället.

På senare tid har alla fåglar blivit så modiga att dem då och då landar bredvid mig i soffan. Lillbebis tog det ett steg längre. Han traskade beslutsamt över mig och försökte flyga iväg med mitt headset. 

Rofflan är fast besluten att få småttingar och har lagt ägg i det minsta boet.. det har även Tutis gjort, och ibland kommer någon av herrarna och vill hjälpa till att ruva så det blir rejält trångt. Dem har försökt vara 4, men då är det någon som trillar ur. Att det finns ett andra och tredje bo i buren tar ingen notis om.

Senast i förrgår upptäckte jag att mitt änglaspel saknade två änglar. Dessa återfann jag i boet där Rofflan nu ruvar. (edit; en till ängel blev just stulen)

Ville bara dela med mig av detta. 😃 Ha en bra dag!

Annons:
Stephanie
2014-12-16 15:23
#1

Haha, vilken underbar berättelse! 😃

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Upp till toppen
Annons: