Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Burar och tillbehör

IKEA Hyllsystem som hönsbur?

2014-12-12 13:24 #0 av: Temeraire

Jag är inne på att skaffa kinesiska dvärgvaktlar, och kom på tanken om att köpa en större hylla från IKEA och helt enkelt lägga den ner så vips har man en färdig bur som bara behöver tak också. Kommentarer på det?

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Anmäl
2014-12-12 13:29 #1 av: Omorika

Kan inget om fåglar eller nått sånt men tänkte om den blir för låg kanske du kan ta en garderobsstomme och uppnå nått liknande. 

Medarbetare på balkongodling
Anmäl
2014-12-12 22:55 #2 av: Idakarrlsson

Finns en ifokussajt som heter fjäderfä. Den handlar om höns osv. Kanske får fler svar där? :)

Anmäl
2014-12-12 23:37 #3 av: JohannaN

tycker jag låter som en underbar super ideTummen uppGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2014-12-12 23:42 #4 av: JohannaN

kom på lite tips till digGlad om du vill kunna se dina vaktlar så kan du ju också såga itu en sida av den nerlagda hyllan och sätta plexiglas därGlad bara en idé som slog migTummen upp

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2014-12-17 16:40 #5 av: Tilaq

Vaktlar behöver inga höga burar de bara flyger upp och slår ihjäl sig .

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.