Annons:
Etikettbeteende-och-lek
Läst 2626 ggr
Pepsie
2014-11-08 19:03

Bits helt plötsligt! :(

Hej! Har en Morhuvad papegoja på 9 månader. Hämtade honom i April ocg vi blev snabbt bästa vänner. Studerar hemifrån så vi spenderar hela dagarna tillsammans. Men för drygt två veckor sedan har han börjat bita mig. Det konstiga är att hsn leker och gosar som vanligt ena sekunden - för att snart plötsligt bli sur och attackera mina händer eller ansikte. Någon som känner igen detta beteende och har en teori om vad som är fel? Hyr ska jag tillrättavisa honom på bästa sätt för att träna bort detta beteende? Han är ju min älskade lilla bebis så jag blir både orolig och ledsen när han gör så här! :(

Djävlas

Annons:
rimfrost417
2014-11-08 20:00
#1

Tror det är en utvecklingsfas.Han behöver uppfostras så fya honom när han

biter,sedan är ni vänner igen.

mina små
2015-04-25 12:11
#2

Jag kan ge dig några förslag, de är utifrån mina egna upplevelser med mina gojor. Din fågel är ung, han kan pröva hur långt han kan gå eller är i "trotsåldern) när fåglar börjar bli könsmogna kan de bli jobbiga ett tag. Men du måste säga ifrån. Använd samma ord varje gång, jag säger nej det förstår alla mina fåglar. Min goffin, rosie hon är tolv nu, har sitt sätt. När vi kelar och hon tröttnar så brukar hon ibland bara vända sig om ibland nyper hon till mig ( som att jag borde fatta att hon tröttnat) . Då slutar jag hon kommer och buffar på min hand men jag flyttar undan den några gånger då slutar hon och jag klappar henne igen! Hon är lite speciell. Du får pröva olika sätt. Och ha tålamod!!! Hoppas det går bra 😆😆

Upp till toppen
Annons: