Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 2009 ggr
farido13
2014-08-24 18:00

fyfan va idioter dom va

hej idag så såg att ett zebrafink par ute som hade troligen rymt och dom såg exakt ut som mina då jag sålde dom men det var dom och ägarna hade släppt ut dom med flit för att dom tyckte synd om dom att dom bodde i burar så dom släppte ut dom och det var föräldrarna och ungarna hade han gett till en kompis men jag försökte ta föräldrarna men det gick inte så nu är dom borta och jag la mat vid balkongen så dom skulle troligen komma. men jag är nu arg och ledsen på dom för dom tror fortfarande att dom kan klara sig ute i det fria när jag hade redan berättat att det inte går och att dom kan dö här. så nu får jag bara vänta. jag vet att dom är på andra sidan av kanalen i Ekerö men där är också ko hagen och jag undrar om ni har några släktingar/vänner som bor i Ekerö eller att ni åker till Ekerö då och då kan ni infomera mig att ni har sett eller fångat dom.

det känns som att allt var mitt fel😢😢

beskrivningen är att honan är ljusbrun med svart sträck från ögat.

pappan är normalfärgad men är vit under näbben och längst ner vid vingarna som en rektangel. det är paret och dom är alltid tillsammans är ej tama så ni kan fånga en av dom om ni har chansen och sen kan ni lura in den andra i fällan

Annons:
farido13
2014-08-24 21:05
#1

jag har hittat honan och har henne nu så det är nåt bra iaf men hanen är helt spårlöst försvunnen

[BudgiesBird]
2015-01-07 16:39
#2

Har inte hängt med här dem senaste månaderna.. men har du sålt dina Zebrafinkar? Du skaffade väl nyss dem efter undulaterna?

farido13
2015-01-30 23:45
#3

#2 jag hade först undulater sen zebrafinkarna, men honan har redan hittat ett fint hem med en partner och med stor bur osv

Upp till toppen
Annons: