Annons:
Etikettbeteende-och-lek
Läst 2004 ggr
luckydragonriderkin
8/2/14, 10:24 AM

ensam undulat?

hej! 

är det okej att ha en ensam (engelsk)undulat och tämja den och sedan skaffa en kompis till den?

för det är väl svårt att tämja dom om man har två?

tack 🙂

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
JohannaN
8/2/14, 10:44 AM
#1

så är okej att göra bara den får en kompis🙂 inte det ideala men man kan göra så🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

luckydragonriderkin
8/2/14, 10:54 AM
#2

#1 😃 bra! 

inte det ideala? vad menar du? :)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

*~HamsterHamster~*
8/2/14, 11:02 AM
#3

Det bästa är att man skaffar minst två på en gång, för det första så kan undulaten bli lite vildare igen när en kompis kommer.

Jag själv tycker att det är missbruk av djur, bara för att man själv ska skaffa sig en fördel. Det går super att tämja undulater i flock om man har mycket nog tålamod. Då engelska undulater brukar ha lite lättare att bli tama tycker jag att du skulle skaffa kompisen på precis samma gång. Undulaten skulle känna sig lite säkrare och inte så ensam… För jag tror inte att du kommer vara hos din undulat 24 h om dagen medans du tämjer den ;)

Det går ju att göra så, men jag tycker absolut inte om sådant, sorry ^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

luckydragonriderkin
8/2/14, 11:05 AM
#4

#3 det är jättebra att höra din åsikt! 🙂 hur tama blir dom ungefär om man har två? tama på sina egna villkor eller liksom så att de följer dig runt i huset och sitter på axeln liksom?

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

*~HamsterHamster~*
8/2/14, 11:26 AM
#5

Det är ju olika från undulat till undulat, själv har jag undulater som sitter på mit notställ och lyssnar på det jag spelar, undulater som sätter sig på dataskärmen och kollar vad jag gör och undulater som försöker leka med pennan när jag tecknar… det kan ju bli lite jobbigt ibland när de följer en hela tiden faktiskt. Utanför mitt rum får de dock inte vara då vi har katt.

När man har en undulat skiljer sig det tama åt från när man har två. För undulaten är du då en tvång. ersättningen för en kompis den har ju inget annat. Ibland så brukar de tycka att du ska vara partnern och som förtvivlat försöker mata dig eller något annat, en annan sak kan vara att den bara sitter i ett hörn hela tiden och är depremerad. 

Det blir jätte tama också om man har två, fyra, eller kanske åtta eller mer om man verkligen dagligen håller på med dem, det beror på undulaterna också vissa blir inte ens  tama när de är ensamma.

men att de följer dig runt i huset är lätt hänt, själv sitter mina inte på axeln utan på mitt huvud, fyra undulater i håret känns ju jätte bra x).

Man behöver bara akta sig lite då mina gärna är på golvet och springer runt.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Siri!
8/3/14, 11:03 PM
#6

När jag skulle skaffa undulater köpte jag bara en från början för att jag hade hört att det skulle vara lättare att göra dem tama då. Det stämde inte alls att det var lättare. Min undulat var bara rädd och ensam och tamträningen gav knappt något resultat. när jag skaffade en kompis åt honom blev han mycket gladare och modigare. när kompisen också fanns i buren vågade han gå upp på min hand vilket gjorde att kompisen också vågade det.  Först då gav tamträningen resultat och dessutom blev båda undulaterna handtama. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: