Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Allmänt

Fågelinfluensan

2014-01-31 12:53 #0 av: Acclaim

Jag går på en Naturbruks skola

Och idag höll vi på med fåglarna.

Jag höll i något höns/ hönsliknande och någon skrattduva liknande,

Sedan efter en stund så fick jag ett tuggummi av en och tog de med handen och sen in i munnen.

Kommer jag att kunna få Fågelinfluensan nu?Förskräckt

Anmäl
2014-01-31 13:02 #1 av: VildaVittra

Med största sannolikhet inte. För det första måste fåglarna vara sjuka, vilket är osannolikt.

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-01-31 14:21 #2 av: JohannaN

håller med ingen faraGlad Fågelinfluensan orsakas av ett virus och det är fastställt att alla fågelarter är mottagliga men man vet inte hur mycket. smittan överförs vid kontakt med smittade djur och tror inte att denna fågel har det då det är dom vilda fåglarna som är bärare av virusetGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2014-02-01 14:36 #3 av: Zebrafink

Va inte rädd:)

du kommer inte att få den lovar:)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.