Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 1807 ggr
Love_Birds
1/2/14, 9:24 PM

Nymfparakit honan har doppat sig i morötter !

Hej :) Gav mina nyymfparakiter rivna morötter. Och när jag kom tillbaka in i rummet så var inte honan vit på magen längre utan orange. Hona har antagligen suttit i skålen och gjort nåt. Och nu undrar jag hur jag ska få bort det ? Går det med bara vatten? Ser ut att sitta riktigt mycket nämligen. Har ju en blommspruta som jag har när jag duschar dom.

Annons:
farido13
1/2/14, 9:25 PM
#1

jag tror att det nog går bra om du nog häller på vatten och gnuggar lite på hon försiktig så hon inte gör sig illa

dermot
1/2/14, 9:32 PM
#2

Hehe ja, min ena undulat vill gärna också gosa med maten :) Du kan ta en trasa (oanvänd) med vatten och försiktigt stryka bort det värsta. Men det försvinner av sig själv sen när de sitter och tvättar sig och badar i sanden. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Love_Birds
1/2/14, 10:45 PM
#3

okej :) Tack så mycket :) Ska vänta och se om det går bort :) Annars blir det duschning :)

Mitchan
1/2/14, 11:56 PM
#4

Det lär gå bort av sig själv, du behöver nog inte göra nåt åt det ;) Mina fåglar har lekt med färgade träbitar när dom vart nyduschade och sen sprungit runt och vart blåa/lila ett tag, misstänker nästan att morot går bort lite lättare haha? Vet inte, men bort går det iallafall garanterat, om inte annat vid nästa eller nästnästa bad! :P

Love_Birds
1/3/14, 5:08 PM
#5

haha XD Ja dom kan hitta på mycket konstiga saker dom små liven :)

Upp till toppen
Annons: