Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 4016 ggr
FaileD
2013-10-30 22:38

Nymfparakit i Göteborg

Chico söker nytt hem, nymfparakit, runt 3 år gammal, har inte haft det bra i sitt tidigare hem. Väldigt rolig fågel, påväg att bli handtam men innanför buren är han rädd, utanför sitter han gärna på axeln  om chico inte hittar ett nytt hem snart får vi tyvärr avliva honom pga allergi och att vi nu har flyttat till en mindre lägenhet och därför inte kan ha honom i eget rum längre.

Finns i Göteborg

(skriver för en kompis som inte har en dator för tillfälligt)

Annons:
Pekkolas
2013-10-31 12:20
#1

Har kopierat ditt inlägg till två andra fågelsidor (på fb och nymfkakadua.se). Hoppas verkligen att ni hittar ett nytt hem åt honom. det är så tråkigt att behöva avliva en fågel som dessutom bara är 3 år gammal! Ni kanske kan hitta någon som kan ta hand om honom tills man hittat en ny ägare? Så slipper man avliva honom :) Lycka till och berätta hur det går!

FaileD
2013-10-31 12:44
#2

Jag tycker de också. Hoppas den hittar ägare snart.

Pekkolas
2013-10-31 14:07
#3

Fråga din vän om han/hon kan tänka dig att köra fågeln till Borås. Finns en kvinna där som kan tänka sig att ta hand om pippin men hon har ingen bil. Susanne Nordin heter hon och din kompis får gärna ringa henne på 073-571 81 35. Själv tycker jag inte att 40 minuter är särskilt långt att köra för att rädda ett liv :)

Pekkolas
2013-10-31 14:09
#4

om han/hon kan tänka SIG*

h00jff
2013-10-31 17:05
#5

Om det inte löser sig på annat sätt kan jag ta hand om den. Jag har bara undulater just nu och tänkte bygga lite större innan jag skaffar nymfer men tråkigt att behöva avliva ett friskt djur… Pappa veckopendlar till Gbg så han kan säkert ta med den en fredag. Så här bor mina undulater: https://sites.google.com/site/jeanettescyberspace/djuren/undulater

FaileD
2013-10-31 21:45
#6

De löste sig med den första som svarade. :) Så tråden kan låsas

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: