Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Allmänt

Sparvpapegoja från djuraffär?

2013-10-25 13:55 #0 av: micha_sparvp

Har fått nys om att en djuraffär säljer lessons sparvpapegojor här i Skåne, tycker ni man kan köpa från djuraffär?

Har nu letat uppfödare ett bra tag i Skånetrakten men inte hittat en enda.

Anmäl
2013-10-25 17:20 #1 av: JohannaN

om du inte finner några uppfödare och blivit sugen på dessa kan du säkert köpa från dom, ett tips är att fråga zoo-affären vart dom kommer ifrånGlad

lycka tillGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2013-10-25 22:08 #2 av: micha_sparvp

Tack, börjar fundera på det men vågar då inte köpa två då jag precis läst att man ska undvika syskon. Hade tänkt två i samma kön då jag också läst det kan vara svårt att få dem att lugna ner sig med häckningen och det tycker jag inte låter bra för en hona att ha ungar hela tiden. Och vill gärna undvika värpnöd.

Anmäl
2013-10-25 22:09 #3 av: micha_sparvp

Du har inte möjligtvis sett någon annons på lessons eller annan sparvpapegoja?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.