Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Allmänt Avel och uppfödning Beteende och lek Bilder och filmer Burar och tillbehör Finkar Hälsa och skötsel Kakaduor Köpes, säljes, omplaceras Foder för alla fågelgrupper Minneslunden OT - Off Topic Om Sajten och iFokus Papegojor Presentationer parakiter Övriga fågelarter Hönsfåglar
Beteende och lek

Läte

2013-09-28 18:08 #0 av: whiteangel2

Låter burfåglar mest i grupp eller när dom är ensamma? Eller låter dom alltid lika mycket?

Anmäl
2013-09-28 18:46 #1 av: Fridafj

Jag har fått uppfattningen att när de är i grupp så pratar de med varandra, så att om en låter så svarar en annan och så svarar den första igen och så håller de på så, så jag skulle tro att de låter lite trevligare i grupp :) Men jag vet inte säkert. 

Anmäl
2013-09-29 16:21 #2 av: MimmiH

En ensam fågel kan skrika och ropa mycket för att försöka hitta en artfrände. Fåglar bör rent generellt få leva med minst en artfrände. Är man känslig för deras läten så bör man inte skaffa fåglar. Man kan också välja en art som är mer tystlåten.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.