Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 2034 ggr
vajertyna
2013-08-20 14:56

Nymfkakaduor söker nya hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På grund av ändrade familjeförhållanden måste jag nu leta efter nya hem till mina älsklingar.  Det är tre nymfherrar som letar nya hem, Yoshi och Soya tillsammans och Snö för sig. 

Yoshi & Soya: Yoshi kom till mig hösten 2007 och var då dryga året, är viltfärgad. Köpte honom från en zoo affär men han är handmatad så han var väldigt tam redan från början. Yoshi har en väldigt stark personlighet och tycker att all uppmärksamhet borde ges till honom. Är väldigt tillgiven och älskar att bli krafsad i nacken. Han har ibland lite svårt med ”fågelspråk” och verkar inte alltid förstå att han faktiskt också är en fågel.

Soya kom också till mig hösten 2007 och var då ca 6 månader, viltfärgad med lite brokigt. Köptes som sällskap till Yoshi. Tycker om att sjunga och kan busvissla men gillar inte händer. Om man sitter ned kommer Soya gärna och sitter på axeln eller i knät och sjunger, äter även ur handen om man erbjuder något gott.

Yoshi och Soya är ofta ute på äventyr tillsammans och utforskar nya saker. Till och från putsar Yoshi Soya och dom sover gärna tillsammans (om än efter lite gnabbande om vem som ska sitta var). Dom sitter gärna med vid matbordet eller i soffan och kollar på film.

Snö: Kom till mig från privatperson som inte kunde ha kvar honom. Ska enligt uppgifter vara ungefär lika gammal som Yoshi och är lutino färgad. Snö har förmodligen inte haft det så lätt i livet och är väldigt skeptisk till människor. Han han blivit dåligt vingklippt och hade förmodligen aldrig flugit när han kom till mig. Kan nu flyga mellan vissa punkter i lägenheten men det tar tid och han behöver plats att svänga. Det går att hämta honom med pinne och sätta in honom i buren med den också då han inte förstår hur man kommer från burtaket ner till öppningen i buren.

Jag kan tänka mig att Snö skulle passa att bo i voljär också då han inte värdesätter sällskap av människor så mycket. Han tycker om att sjunga och härmar visslingar, han ”dansar” lite till sina sånger också genom att vifta med benen i takt.

Jag är väldigt nog med vart de hamnar och att de INTE säljs vidare. Är det något som inte fungerar eller att det blir andra förutsättningar i framtiden så att vill jag gärna att dem kommer tillbaks till mig och inte slussas vidare. Alla tre är försäkrade i Agria.

Maila gärna mig på: kapers@kth.se eller ring 070-4923197

Med vänliga hälsningar

Vajertyna med pippisar

Annons:
vajertyna
2013-08-20 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Dom finns i Stockholm, men kan tänka mig åka en bit om rätt hem finns längre bort. Alla deras leksaker och tillbehör följer självklart med, har endast en bur så den kan antingen följa med Snö eller Soya&Yoshi. Priset är endast en symbolisk summa då hemmet är viktigare!

DagD
2013-08-27 22:35
#2

Kan rekommendera dig att du går med i och lägger ut dina nymfer i denna Facebookgrupp https://www.facebook.com/groups/omplaceringsfaglar/ - Inga pengar för fåglarna (men för buren om den följer med) i denna grupp men stora förutsättningar att hitta ett nytt bra hem för dina fåglar.

Upp till toppen
Annons: