Annons:
Etikettallmänt-om-burfåglar
Läst 1109 ggr
alwaysBFF
8/16/13, 6:57 PM

Min finaste vän Cider.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söndagen den 11 augusti 2013 vart jag med Nymfparakit, det va inte planerat men hade haft fåglar tidigare och hade fågelbur hemma, men den dagen jag mötte henne var när min lillebror skulle ha mat till sina Ödlor. Vi kom in i affären och jag går och kollar på fåglarna och ser henne sitta där och bara kolla på mig, hon verkligen följer mig med blicken, medans alla andra fåglar kvittrar och flyger runt så sitter hon där och bara kollar på mig med sin fina mjuka blick, jag frågar om jag får testa sticka in handen och det får jag, så jag sätter min hand nära henne och hon kliver upp på den direkt, jag går ut och berätttar för mamma och pappa vad som hände och att jag köper henne för mina egna pengar, jag tar hem henne och när vi kommit hem låter jag henne sitta i buren i ca 2 dagar , sen testar jag ta in handen ännu en gång och hon flyger till den och klättrar upp på min axel, idag är hon hur underbar som hellst, den bästa fågel jag någonsin haft, vi går runt i huset och jag har henne ute med mig i huset nästan mera än 70% av dagen varge dag, och hon kan redan puss,nicka och nästan busvissla. jag måste säga att för mig är detta ett mirakel. hon är så himla chockerande, min finaste Cider ❤️

har någon utav er upplevt samma underbara känsla?

Annons:
Norinas
8/16/13, 8:13 PM
#1

Oj vad glad jag blir för din skull! :) Och för hennes också så klart! Lycka till med din nya vän.

Norina

Upp till toppen
Annons: